loading...
akhbar tecnolozh4
saqar بازدید : 60 شنبه 24 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

اینورتر یخچال چیست و چه کاری اتمام می‌دهد؟

بدون شک لغایت بحال واژه اینورتر را در زمینه لوازم برقی خانگی مثل یخچال شنیده اید. نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر ال جی یخچال فریزر نیز همانند سایر ابزارها برقی خانگی دارای این قطعه است. در این مقاله از فیکسی به رسیدگی اینورتر یخچال و استعمال آن در یخچال فریزر می‌پردازیم. قبل از رسیدگی اینورتر با گونه ها کمپرسور یخچال آشنا می‌شویم لغایت بدانیم اینورتر در کدام مدل از یخچال فریزرها استعمال دارد.

کمپرسورهای اینورتری چیست؟
دو نوع کمپرسور در یخچال وجود دارد:

 کمپرسور های معمولی با بعید ثابت
کمپرسورهای اینورتر با دور متغیر
کمپرسورهای معمولی با دور ثابت
کنترل کننده دما در یخچال فریزرهای کهن ترموستات است و در یخچال فریزر های جدید و معاصر این وظیفه بر عهده سنسورهای قرار گرفته در درون کابین است.
زمانی که یخچال فریزر دربایستن به سرد شدن داشته باشد موتور شغل می کند نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر ال جی و زمانی که برودت به بیش از اندازه مجاز قبض موتور خاموش میشود یا اصطلاحا اتومات می کند. کمپرسورهای ساده زمانی که آغاز به پیشه میکنند جریان نسبتا فوقانی در هر بار روشن شدن از برق ساختمان میگیرند و در موعد پیشه همیشه با حداکثر تاب پیشه می کنند تا دما به میزان تعیین شده برسد و دوباره این عملیات خاموش و صریح شدن تکرار میشود.در درازا روز چندین بار این چرخه ادامه پیدا میکند و در نتیجه مصرف برق نسبتا بالایی با پروا به گونه موتور دارند.
کمپرسورهای اینورتر با بعید متغیر
کمپرسورهای اینورتر با پروا به ساختاری که دارند با بعید متغیر شغل می کنند و بسته به دما و نم پیرامون و همچنین دمای تنظیم شده دور موتور تغییر کرده و فقط یک بار روشن و خاموش می شود، یعنی عملا موتور اینورتر خاموش نمی‌شود لغایت زمانی که یخچال را از برق بکشید.
در نتیجه چون با دور کم یا میانه و یا بعید بالا (توان حداکثر) پیشه کرده و اضافه خاموش و صریح نمی شود مصرف برق کمتر، صدای کمتر و طول عمر بیشتری دارند.

اینورتر به چه معناست؟
به معنای مبدل، برای کنترل سرعت چرخش یک موتور در یخچال فریزر می باشد. در واقع اینورتر قسمتی از برد الکتریکی است که می تواند به صورت برد جداگانه یا همراه برد اصلی در یک برد جایگذاری شده باشد.
در کمپرسورهای اینورتر میزان سرما یا برودت با مختصر یا زیاد شدن بعید کمپرسور که دستور آن از طریق برد اصلی و برد اینورتر داده می شود تنظیم می شود.
مزایای استفاده از اینورترها چیست؟
کاهش انرژی مصرفی
 کاهش هزینه برق
 تفریق جریان راه اندازی و برآیند اینکه طولانی شدن عمر موتور
 امکان تغییر سرعت موتور
 امکان تغییر جهت حرکت موتور
 داشتن نگهداری در مساوی اضافه بار
 امکان پیشه موتور در شرایطی نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر ال جی که ولتاژ ورودی متغیر است
 امکان کنترل از راه دور و …
همه و همه از مزایای به کارگیری موتورهای اینورتری است.

در یخچال های اینورتر چند برد الکترونیکی هستی دارد؟ اینورتر یخچال چیست؟
در یخچال فریزرهای اینورتری دو برد الکترونیکی وجود دارد:

 برد اصلی که در بالا یخچال یا پشت آن قرار دارد و وظیفه مهار همه سیستم یخچال را دارد.
 برد اینورتر که به کمپرسور چسبیده یا در کنار کمپرسور با فاصله قرار دارد و یا با برد اصلی یکپارچه کردن  شده و وظیفه مهار کمپرسور را دارد.
تفاوت کمپرسورهای معمولی و اینورتری
اختلاف تنها در سیم پیچ آنها است که در موتورهای معمولی دو سیم پیچ رانینگ و استارت هستی دارد اما در اینورتر حائز سه سیم پیچ با اهم های یکسان است.
با پیشرفت فناوری کمپرسورهای اینورتری جدید دارای سیم نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر ال جی پیچ با کیفیت تر و هسته آن از مواد با کیفیت تری ساخته شده اند.

فیکسی با داشتم بیش از ۳۰۰ سرویس پیشه یخچال در تهران و کرج حاضر ارائه هرگونه خدمات تعمیرات انواع برندهای یخچال فریزر به مشتریان عزیز است.

saqar بازدید : 51 شنبه 24 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

عضو کمیسیون برنامه و بودجه، مجلس با بیان اینکه دولت سعی دارد از طرق ابزارهای هوش مصنوعی رفتار خریداران نان را رصد کند، اعلام کرد اگر چنین ابزارهایی در اختیار دولت است، با آن ابزار هوش مصنوعی قاچاق را کنترل کنند.

احسان ارکانی، نماینده نیشابور با اشاره به اینکه دولت مدعی شده قصد دارد با ابزارهای هوش مصنوعی، رفتار خریداران نان را رصد کند و از این طریق به پرمصرف ها تذکر و اخطار دهد، گفت: «ما اگر چنین ابزار هوش مصنوعی داشتیم به جای اینکه کار را سخت کنیم با آن ابزار هوش مصنوعی نانوا‌ها را کنترل می‌کردیم که نان را آزاد نفروشند و قاچاق نکنند و تخلفات اتفاق نیفتد؟»

ارکانی به گفت‌وگویی که با معاون یکی از وزرا داشته اشاره کرد و گفت: «متوجه شدم برنامه دولت برای حذف ارز ترجیحی نان و پرداخت یارانه مشخص نیست.»

در شرایط اقتصادی فعلی یارانه و حمایت معیشتی بی‌معنی است

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: «معتقدیم در این شرایط یارانه و حمایت معیشتی معنا ندارد. دولت می‌گوید سعی می کند از طرق ابزارهای هوش مصنوعی رفتار خریداران نان را رصد کند و از این طریق به پرمصرف‌ها تذکر و اخطار دهد.»

او با تاکید بر اینکه اگر چنین ابزار هوش مصنوعی داشتیم به جای اینکه کار را سخت کنیم با آن ابزار هوش مصنوعی نانواها را کنترل می کردیم که نان را آزاد نفروشند و قاچاق نکنند و تخلفات اتفاق نیفتد، گفت: «قطعا کنترل ۸۵میلیون نفر جمعیت غیرممکن است و همین سخنان مسئولان دولتی نشان می‌دهد که جمع‌بندی دقیقی از موضوع ندارند.»

نماینده نیشابور با اشاره به اینکه مجلس در بند ص تبصره یک قانون بودجه به دولت اجازه داده است که ارز ترجیحی را ادامه دهد، گفت: «اگر دولت اصرار به حذف ارز ترجیحی هر کالا دارد باید قبل از حذف ارز ترجیحی آن کالا از طریق کالابرگ الکترونیک زیان ایجاد شده به دلیل گرانی آن کالا را تامین و جبران کند.»

در بحث ارز ترجیحی، مجلس طرف مردم است

او با تاکید بر اینکه اتفاقا در بحث ارز ترجیحی، مجلس طرف مردم ایستاد، گفت: «اتفاقی که افتاد و باعث سردرگمی و شایعات شد این بود که یکدفعه دولت یارانه آرد صنعتی را حذف و قیمت آن آزاد شد و همین حرکت باعث شد که شبهات در مورد قیمت آرد سنتی و کالاهای اساسی بیشتر شود و این شبهات وقتی بیشتر شد که سخنان متفاوتی از طرف مسئولان دولتی مطرح شد.»

ارکانی با اشاره به اظهارنظرهای رئیس جمهور گفت: «بحث حذف ارز ترجیحی در دستور کار دولت است اما قرار است برای جبران آن یارانه پرداخت شود و گویا پیش یارانه‌ای به حساب افراد واریز شده است.»

به گفته او یکی از وزرا اعلام کرد که ما سرانه الگوی مصرف برای نان تعریف کردیم که زیر آن سقف یارانه تعلق می گیرد و بالای آن باید آزاد پرداخت شود. او گفت که ما هیچ سقفی برای مصرف نان در نظر نگرفتیم یعنی اگر کسی یک نان بخرد و فردی دیگر هزار نان بخرد تفاوتی ندارند و به هر دو یارانه پرداخت می شود.

یارانه هزینه زندگی شهری را تامین نمی‌کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: «دولت باید الگوی خودش برای افزایش قیمت ها را مشخص کند تا ما بتوانیم محاسبه دقیقی از افزایش قیمت ها داشته باشیم.»

او با تاکید بر اینکه این یارانه ای که دولت گفته پرداخت خواهد کرد در طبقات شهرنشین و متوسط نمی‌تواند هزینه‌های تورم ایجاد شده را پوشش دهد، گفت: «اما در خانواده‌های روستایی که هزینه سنگین مدرسه، مسکن، حمل و نقل و دانشگاه ندارند می تواند پاسخگو باشد.»

به گفته او در زندگی‌های شهری و متوسط این افزایش یارانه به پای افزایش هزینه ایجاد شده نخواهد رسید و در واقع در چنین شرایطی قشر کارمند و متوسط باید بیشترین فشار اقتصادی را تحمل کنند.

منبع: 

https://digiato.com/article/2022/05/12/a-member-of-the-parliaments-program-and-budget-commission-reported-monitoring-the-behavior-of-bread-with-artificial-intelligence

saqar بازدید : 56 شنبه 24 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

حضور صرافی‌های رمزارز مانند اکسکوینو در اینوتکس 2022 و ارتباط بی‌واسطه آنها با کاربران و مسئولین شاید از قابل توجه‌ترین دستاوردهای این حوزه در اینوتکس باشد. این ارتباط بی‌واسطه شرایطی را فراهم کرده که می‌توان نسبت به شناخت این حوزه توسط مسئولین امیدوارتر بود.

از نکات قابل توجه این دوره اینوتکس آن است که یک صرافی رمزارز علاوه بر رویکرد همیشگی خود این بار جدیدترین دریچه‌ای که جهان تکنولوژی باز کرده را برای حاضران در نمایشگاه به شکل ملموسی به نمایش گذاشته است.

اکسکوینو به عنوان یک صرافی رمزارز به حوزه متاورس ورود کرده و تاکید دارد که این ورود به دلیل آگاهی رسانی به علاقه‌مندان این حوزه انجام شده است. راه‌اندازی غرفه‌ای با محوریت متاورس در نمایشگاه اینوتکس 2022 هم در همین راستا کلید خورده است.

رضا سلطانی، سرپرست گروه متاورس اکسکوینو در پاسخ به پرسش دیجیاتو مبنی بر اینکه لزوم ورود یک صرافی رمز ارز به حوزه متاورس چه بوده است، گفت: «کاربران در شبکه‌های اجتماعی و آگهی‌های منتشر شده در فضاهای متفاوت با اطلاعاتی ناقص درباره چگونگی ورود به متاورس مواجه شدند.»

به گفته سلطانی کاربران اینوتکس با طرح این پرسش که چطور می‌توان وارد این دنیای جدید شد، جرقه فعالیت اکسکوینو در این حوزه بودند.

سرپرست گروه متاورس اکسکوینو در ادامه به جشن شب یلدا این پلتفرم در فضای متاورس اشاره کرد و گفت: «با این جشن سعی در آگاهی رسانی به کاربران برای آگاهی رسانی و آموزش داشتیم. این موضوع منجر شد تا پروژه NFT هم در متاورس اکسکوینو آغاز شود.»

او با تاکید بر اینکه اکسکوینو هیچ کارمزدی از فروش NFT دریافت نمی‌کند، به همکاری اکسکوینو با میثم کشاورز به عنوان هنرمند اشاره کرد و گفت: «در حال حاضر 37 هنرمند با بیش از 50 اثردر نمایشگاه حضور دارند.»

متاورس

اکسکوینو، حامی اصلی اینوتکس 2022

او در پاسخ به پرسشی، مبنی بر اینکه آورده اکسکوینو در نمایشگاه اینوتکس 2022 چه بوده است، با اشاره به اینکه این صرافی، حامی اصلی نمایشگاه است و برای اولین بار در نمایشگاه اینوتکس شرکت کرده، گفت: «تلاش ما آشنایی مردم با فضای رمزارز و البته متاورس است.»

او با اشاره به اینکه درک اهمیت صرافی‌های رمزارز یکی از دلایل حضور پررنگ آنها در اینوتکس 2022 بوده دلیل حضور در این نمایشگاه را بر نرمش دولت موثر دانست.

علی مقصودی، سرپرست بخش محتوای اکسکوینو در بخش دیگری از توضیحات خود در پاسخ به دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا این حضور منجر به شناخت بهتر و بیشتر این حوزه از طرف بخش دولتی خواهد شد؟ با تاکید بر اثرگذاری این گردهمایی به حضور نمایندگان مجلس و نهادهای دولتی اشاره کرد.

او با بیان اینکه شفاف‌سازی این حوزه برای بخش دولتی بسیار اثرگذار بود، گفت: «این موضوع نقطه عطفی بود که منجر به شناخت اهمیت این حوزه از طرف مسئولان شد. در حقیقت این نقطه عطف محل اتصال مسئولین، مردم و فضای رمزارز است.»

سلطانی در ادامه این موضوع به حضور نمایندگان مجلس و معاون وزرا در این نمایشگاه و تعامل و ارتباطی که با صرافی‌ها برقرار کردند، اشاره کرد و گفت: «این گفت‌وگوها منجر به باز شدن امکان تعامل و دستیابی به راهکار عملیاتی بین مسئولین و فعالان این حوزه شد. در نهایت بر اساس این تعامل‌ها مسئولین بر اهمیت مسیر پیش روی صرافی‌های رمزارز در راستای آگاهی رسانی تاکید کردند.»

مقصودی به اعلام موافقت نمایندگان مجلس با توسعه جریان رمزارزها اشاره کرد و گفت: «پافشاری بر قانون‌گذاری برای جلوگیری از کلاه‌برداری و سواستفاده‌های احتمالی نیز از طرف برخی نمایندگان مجلس حاضر در نمایشگاه مطرح شد.»

او در ادامه توضیحات خود با اشاره به اینکه در این روند اولین وظیفه صرافی‌ها اطلاع‌رسانی و آموزش است، گفت: «خیلی از کاربران ما درباره پروژه‌های پانزی از ما استعلام می‌کنند. اطلاع رسانی در اینباره و رفتار هوشمندانه مردم برای ما بسیار ارزشمند است.»

منبع: 

https://digiato.com/article/2022/05/14/strong-presence-of-cryptocurrency-exchanges-in-inotex-2022

saqar بازدید : 57 یکشنبه 21 فروردین 1401 نظرات (0)

در دنیای نوین امروز، بی گمان بارها کلمه سرور را شنیده‌اید. در این نوشتار به شما خواهیم گفت سرور چیست و چگونه شغل خواهد کرد و در پیوسته با گونه ها سرور بر پای بست، زیرساخت آشنا خواهیم شد. سرور، در واقع کامپیوتری قدرتمند، برقرار و با منابع بالا است که همواره صریح و درحال کار می‌باشد الی کاربران بتوانند در زمان‌های مختلف، برای درخواست‌های خویش از آن استجابت گرفتن نمایند. اینکه سرور چیست و چه انواعی دارد را در پیوستگی روشنگری خواهیم داد.

تعریف سرور
سرور چیست - تعریف سرور

به‌دلیل گسترش و پیشرفت کسب‌و‌کار بسیاری از شرکت‌ها، بیشتر به‌دنبال استفاده از سرورهای مختلف با منابع متفاوت و متناسب می‌باشند. به‌طور عمده سرورها راس ارتباطی در شبکه می‌باشند که از عقیده دشوار افزاری بسیار قدرتمند هستند. از سرورها به‌عنوان سیستم سرویس دهنده و اغلب جهت کنترل، مدیریت، میزبانی و … بهره‌گیری می‌شود. وانگهی می‌توان از سرورها به‌عنوان میزبانی یک یا چندین سایت نیز استفاده نمایش داد که وب سرور اسم دارند. سرورها معمولا در مکانی به اسم دیتاسنتر نگهداری می‌شوند که توسط آی پی اختصاصی به اینترنت بسیار تند وصل می‌گردند. اگر سرور مورد نظر با ابزارهای نرم‌ افزاری خاصی به چند بخش دسته شود هر بخش از آن را سرور مجازی می‌گویند. به‌طور کلی بسته به گونه دربایستن افراد لازم است خرید سرور اتمام شود. زیرا اگر سرور به‌صورت کلی و  واحد در گزین کردن گرفته شود به آن سرور اختصاصی می‌گویند و نوع دیگری از سرور است.

سرور چگونه کار می‌کند؟
سرور چیست - سرور چگونه شغل می‌کند

سرور‌ها یک سری رایانه هستند که وظیفه انتقال دیتا از یک کامپیوتر به شبکه جهانی (اینترنت) یا شبکه درونی را بر دوش دارند بعد از جاسازی سرور اقدامات پیوسته با کانفیگ و راه‌اندازی و پیکربندی سرور همانند نصب سیستم عامل قابل سپریدن خواهد بود. عمدتاً وظیفه یک سرور اشتراک‌گذاری منابع اطلاعاتی می‌باشد. یک رایانه سرور می‌تواند برنامه‌های خویش را نیز به‌خوبی مدیریت کند. این وظیفه می‌تواند بخشی از یک عمل متقابل یا یک قابلیت فنی ساده باشد. غالباً سرورها اطلاعات را ارائه می‌دهند. به‌طور مثال، سرورهای تحت وب، صفحات وب را برای کاربران نمایش می‌دهند یا درخواست‌های آنها را پاسخ می‌دهند.

به‌طور عمومی یک سرور باعث فعالیت دیگر برنامه‌ها یا دستگاه‌ها تحت عنوان کاربران می‌شود. این ساختار مدل client-server نامیده می‌شود  که در آن یک محاسبات سراسری واحد در چندین فرایند یا سیستم توزیع می‌گردد. سرورها عملیات متعددی همانند به اشتراک‌گذاری دیتا یا منابع بین چندین کاربر یا اتمام محاسبات برای یک کاربر را انجام می‌دهند که سرویس نامیده می‌شود. یک سرور می‌تواند به تنهایی در خدمت کاربران بسیاری باشد و همین‌طور یک کاربر می‌تواند به انفرادی از چندین سرور بهره‌گیری نماید.

انواع سرور بر اساس زیرساخت
سرور چیست - گونه ها سرور

سرورها در انواع مختلفی وجود دارند. که بر بنیاد هدفی که تعقیب می‌کنند دسته‌بندی می‌گردند. الان به رسیدگی استعمال سرور می‌پردازیم. جهت ارائه خدمات سرورها به چند دسته مختلف سرور اشتراکی، سرور مجازی و سرور اختصاصی، دسته ‌می‌شوند که نحوه تخصیص منابع آن‌ها، متفاوت است.

اشتراکی
سرور چیست - سرور اشتراکی

سرورهای اشتراکی دارای منابع اختصاصی نمی‌باشند و محدودیت مشکل افزاری دارند. در واقع بر روی یک سرور شدنی است چندین سایت یا هاست وجود داشته باشد و مشکل سایت‌ها شدنی است بر روی سایت‌های سایر تاثیر بگذارد. این سرورها به‌صورت مشترک در گزین کردن کاربران پیمان می‌گیرند. از معایب سرور اشتراکی می‌توان اندک بودن منابع و امنیت پایین‌تر را اسم برد. وانگهی وجود محدودیت در نسخه و نرم افزارهای ارائه شده توسط سرور باعث می‌شود تا این نوع سرور مناسب کار و جنبش شرکت‌ها و سازمان‌های کبیر نباشد. این نوع سرورها زمانی توصیه می‌شوند که شرکت در آغاز راه اندازی و ابتدای پیشه و صرفه‌جویی در هزینه‌ها باشد. سرورهای اشتراکی برای کسب‌و‌کارهای نوپا مانند فروشگاه‌های اینترنتی حقیر و کلا شرکت‌ها با بازدید ناچیز که به پیگیری داشتن تنها یک ویترین مجازی آن به‌عنوان اطلاع‌رسانی در مقیاس محدود هستند پیشنهاد می‌شود.

مجازی
سرور چیست - سرور مجازی

در این گونه سرور (virtual private server) یک سرور فیزیکی توسط نرم افزارهای مجازی ساز به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم میگردد که هر کدام از بخش‌ها به طور مستقل و مجزا به به اتفاق سیستم عامل و اپلیکیشن‌های خویش اجرا می‌شوند. منابع سرور مجازی با پروا به گونه مجازی‌ساز می‌تواند اختصاصی و یا اشتراکی باشد. در ضمن دشوار افزار سرور نکته بسیار مهمی است که باید حتما به آن توجه شود. سرور مجازی، حتماً فاصل بین سرور اشتراکی و سرور اختصاصی می‌باشد  زیرا در این مدل شما به صورت مجازی به منابع بیشتری دسترسی دارید. در سرورهای مجازی، سایت‌هایی که روی یک سرویس‌دهنده و یا وب سرور قرار می‌گیرند، به مراتب کمتر از سایت‌های موجود در سرورهای اشتراکی هستند. به‌همین علت فضای بیشتری را در برگزیدن خواهید داشت. بسته به نوع مجزای ساز، منابعی که در کمر بستن مشتریان قرار می‌گیرد می‌تواند کاملاً اختصاصی و یا مشترک باشد. قصد از ارائه سرور مجازی در واقع کاهش هزینه‌ها می‌باشد.

saqar بازدید : 60 یکشنبه 21 فروردین 1401 نظرات (0)

نماینده ویژه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه امنیت فاوا با بیان اینکه ورود به فناوری‌های نوین از جمله هوش مصنوعی و متاورس، یک الزام است بر ضرورت تدوین پیوست امنیتی در این راستا خبر داد.

امیر محمدزاده لاجوردی، با تاکید بر اینکه استفاده از تکنولوژی‌های جدیدی مانند متاورس بسیار مهم است و ضروری است، گفت: «در همین راستا پیوست امنیتی برای فناوری‌های نوین یک ضرورت و الزام است. بر این اساس ما باید به حوزه فناوری‌های نو مانند رمز ارز، کوانتوم، متاورس، اینترنت ماهواره‌ای و هوش مصنوعی ورود کنیم و لازمه آن این است که اقدامات بهنگام داشته باشیم. یکی از این اقدامات بهنگام، تدوین پیوست امنیتی است.»

او با بیان اینکه معمولاً در مواجهه با فناوری‌های نو در کشور با تأخیر ورود کرده‌ایم، گفت: «این مساله نتیجه‌ای جز مصرف کننده بودن در این حوزه‌ها را نخواهد داشت. اما اگر مانند فناوری نانو روی فناوری‌های تازه وارد نیز سرمایه گذاری کرده و به موقع به آن ورود کنیم، آینده بهتری در پیش خواهیم داشت. بر این اساس ما باید اقدام به هنگام در این زمینه داشته باشیم.»

تلاش برای جلوگیری از تخلفات سیم‌کارت‌های بی‌هویت

نماینده ویژه وزیر ارتباطات در امنیت فاوا با تاکید بر اینکه امنیت مردم در فضای مجازی برای ما مهم است، گفت: «برای مثال پیگیری موارد مربوط به تهدیدات امنیتی سمت کاربر از قبیل فیشینگ (درگاه‌های پرداخت جعلی) یکی از موضوعاتی است که در کمیته‌ای با حضور وزارت ارتباطات، دادستانی، پلیس فتا و اپراتورها در دست پیگیری است.»

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه با تشکیل این کمیته، قصدمان این بوده که از سوءاستفاده و حملاتی که در قالب پیامک مخرب علیه مردم صورت می‌گیرد، جلوگیری کنیم، گفت: «هدف این است که بتوانیم جلوی تخلفات سیم کارت‌های بی‌هویت و نیز کسب‌و‌کارهای قمار را گرفته و آنها را در اولین فرصت شناسایی و با آنها برخورد کنیم.»

او همچنین گفت: «برای مثال در مورد پیامک‌های فیشینگ که تحت عنوان «ثنا» در هفته‌های پایانی سال برای کاربران ارسال می‌شدند و کاربر را ترغیب می‌کردند به لینک مورد نظر وارد شود، اقدامات مهمی در جهت جلوگیری از این سوءاستفاده انجام شد. لینک‌های فیشینگ پیامکی در این زمینه زیاد بود اما در این کمیته اقدامات خوبی صورت گرفت و این پیامک‌ها با راهکارهای فنی به کمترین مقدار خود رسید.»

منبع: 

https://digiato.com/article/2022/04/10/compilation-of-a-security-appendix-on-the-need-to-enter-the-field-of-artificial-intelligence-and-metavars

saqar بازدید : 59 یکشنبه 21 فروردین 1401 نظرات (0)

ایلان ماسک به عنوان بزرگ‌ترین سهام‌دار توییتر و عضو جدید هیئت مدیره این شرکت در چند توییت در این شبکه اجتماعی اعلام کرد که تغییراتی باید در سرویس «توییتر بلو» اعمال شود. او گفت افزون بر کاهش قیمت باید تبلیغات را حذف کرد، تیک مخصوصی را برای کاربران این سرویس در نظر گرفت و امکان پرداخت هزینه با دوج کوین را فراهم کرد.

مدیرعامل تسلا چند روز پیش 9.2 درصد از سهام توییتر را با پرداخت مبلغ تقریبی 3 میلیارد دلار خرید و اکنون اظهارات جالبی درباره سرویس پریمیوم توییتر بلو داشته است. او گفت قیمت ماهانه این سرویس باید از 3 دلار به 2 دلار کاهش پیدا کند. البته کاربران برای دسترسی به این قیمت باید اشتراک یک ساله بخرند و تا 60 روز تیک مخصوص دریافت نکنند. ماسک گفت هر کاربر باید بتواند با پول محلی خود امکان خرید داشته باشد. توئیتر بلو در حال حاضر در آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند در دسترس است.

توییت‌های ایلان ماسک

توییتر به پرداخت با دوج کوین مجهز شود

عضو جدید هیئت مدیره توییتر پیشنهاد داد که تبلیغات از سرویس توییتر بلو حذف شود: «اگر توییتر برای بقا به درآمد تبلیغات وابسته باشد، اهرم فشار شرکت‌ها برای دیکته سیاست‌هایشان بیشتر می‌شود.» ماسک همچنین درخواست کرد که گزینه‌ای برای خرید با دوج کوین در دسترس کاربران قرار بگیرد. او از مخاطبان خود خواست که نظرشان را در این باره بیان کنند.

تیم مدیریت توئیتر هنوز به پیشنهادهای ایلان ماسک واکنشی نشان نداده است. این شرکت از چند وقت پیش این امکان را برای کاربران فراهم کرده بود که با استفاده از بیت کوین از محتواسازان مورد علاقه خود حمایت مالی داشته باشند.

ماسک همچنین از طریق یک نظرسنجی از مخاطبان خود پرسید با توجه به این که هیچ‌کس به شعبه سان فرانسیسکو توییتر نمی‌رود، آیا بهتر نیست که این ساختمان به مرکزی برای اسکان بی‌خانمان‌ها تبدیل شود؟ تاکنون بیش از 650 هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند و 91 درصد به آن پاسخ مثبت داده‌اند.

منبع: 

https://digiato.com/article/2022/04/10/elon-musk-twitter-blue-suggestions

saqar بازدید : 53 یکشنبه 19 دی 1400 نظرات (0)

سامسونگ اگرچه تاکنون خودروهای الکتریکی یا خودران نساخته، یکی از تأمین‌کنندگان اصلی قطعات صنعت خودروسازی به حساب می‌آید و قطعات موردنیاز خودروسازان بزرگی چون تسلا و ریویان را از باتری گرفته تا دوربین و سیستم‌های روشنایی، تأمین می‌کند.

کره‌ای‌ها امسال در رویداد CES ۲۰۲۲ از کنج راحتی خود بیرون آمده و تصمیم گرفتند جایگاه خود را در این صنعت با عرضه‌ی خودروی خودران ساخت خودشان محکم‌تر کنند؛ خودرویی که البته بسیار بلندپروازانه‌ و در‌‌ حال‌‌ حاضر در حد یک طرح مفهومی است.

تماشا در یوتیوب

دمویی که سامسونگ در CES ۲۰۲۲ نمایش داد طرحی از خودروی خودرانی مبتنی‌بر واقعیت‌افزوده (AR) و ترکیبی از جدیدترین نوآوری‌های تکنولوژی سامسونگ و تجربه‌های تخصصی شرکت هارمن (HARMAN) در بخش خودروسازی است.

saqar بازدید : 66 یکشنبه 19 دی 1400 نظرات (0)

آنر که قصد دارد اولین گوشی تاشوی خود با فرم‌فاکتوری مشابه گلکسی Z Fold سامسونگ را فردا مصادف با بیستم دی ماه رونمایی کند، حالا رندرهایی از این گوشی به همراه مشخصات آن به بیرون درز کرده‌اند.

آنر مجیک V یک نمایشگر داخلی OLED به اندازه‌ی ۷.۹ اینچ با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و وضوح ۱۹۸۴×۲۲۷۲ پیکسل دارد که طبق ویدئوهای تبلیغاتی که آنر منتشر کرده است، نمایشگر داخلی آن فرورفتگی یا اثری از تاشدگی نخواهد داشت. اگر این مورد در عمل نیز پیاده شود، قدم بزرگی در مورد نمایشگرهای تاشو خواهد بود.

تاجایی که مشخص است تنها یک دوربین سلفی در این گوشی وجود دارد که روی نمایشگر ۶/۴۵ اینچ بیرونی آن جای گرفته است. این نمایشگر از پنل OLED، نسبت تصویر ۲۱/۳:۹ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد؛ ضمناً رزولوشن دوربین سلفی نیز طبق اطلاعات فاش‌شده، ۴۲ مگاپیکسل است.

ماژول دوربین‌های مجیک V آنر، از سه دوربین تشکیل شده است؛ یک دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دهانه‌ی دیافراگم f/1.9، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی دیگر با لنز فوق‌عریض و دیافراگم f/2.2 و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی بعدی که «دوربین طیف بهبودیافته» عنوان شده است، هنوز ماهیّت مشخصی ندارد؛ اما به احتمال زیاد خبری از دوربینی برای زوم اپتیکال در‌ کار نیست.

ابعاد اولین گوشی تاشو آنر در اندازه‌های ۱۴/۳ × ۷۲/۷ × ۱۶۰/۴ میلی‌متر در حالت تاشده و ۶/۷ × ۱۴۱/۱ × ۱۶۰/۴ میلی‌متر در حالت تانشده خواهد بود؛ همچنین مجیک وی که اندازه‌ای مانند گوشی تاشو هواوی میت X2 دارد، با ۲۹۳ گرم سنگینی، از نظر وزن نیز مشابه گوشی تاشو هواوی است.

منبع: 

https://www.zoomit.ir/mobile/378252-honor-magic-v-renders-specs/

saqar بازدید : 60 سه شنبه 18 آبان 1400 نظرات (0)

مسیریابی پرکار یا Dynamic route
در این نوع پروتکل‌های گذرگاه یابی به کمک ما می‌آیند و با قوانینی که در آن‌ها گنجانده شده است، عمل مسیر‌یابی و وانگهی سرعت کانفیگ و راه‌اندازی را خیلی بیشتر می‌کنند. این پروتکل‌ها در دو بخش Link state و Distance vector پیمان می‌گیرند.

پروتکل‌هایی مانند EIGRP، OSPF و … در این گویه خیلی زیاد بهره‌گیری می‌شوند .

سیستم عامل روتر چیست
روتر‌ها مانند اغلب ساز و برگ کامپیوتری دارای CPU، حافظه رم و مواردی سایر هستند که میزبان سیستم عاملی است که وظیفه مسیر یابی را بر عهده دارد.

انواع گوناگون سیستم عامل مخصوص به خود را دارند که هم به صورت خط فرمان، و هم به صورت گرافیکی قابل دسترسی هستند.

 

تفاوت روتر و مودم چیست؟
در بحث تفاوت روتر با مودم می‌توان گفت که روتر وظیفه گذرگاه یابی یا به عبارتی روتر چیست و انواع آن دیگر پیوستگی دو شبکه متفاوت با رنج شبکه و یا نوع و یا گستره متفاوت را بر عهده دارد .
در روبرو مودم نیز که عملا وظیفه برقراری پیوست اینترنت ما را برعهده دارد یک عمل راه یابی سپریدن می‌دهد به این چهره که شبکه داخلی ما را با شبکه اینترنت برقرار می‌سازد. در این حالت می‌توان گفت که مودم یک گونه روتر داخلی دارد.
مودم به غیر از این عمل مسیر یابی ممکن است وظایف دیگری را نیز بر عهده داشته باشد وظایفی مثل آی پی دادن به شبکه و یا همان DHCP Server ، سوئیچینگ و وانگهی اغلب مودم ها قابلیت این را دارند که به عنوان یک اکسس پوینت نیز فعالیت کنند.
پس مودم پیشنیاز های یک شبکه کوچک و عملا خانگی را به چهره کامل به وجود می‌آورد.

saqar بازدید : 53 سه شنبه 18 آبان 1400 نظرات (0)

مایکروسافت امروز از عرضه عمومی ویژوال استودیو ۲۰۲۲ و NET 6. خبر داد. این ابزارهای جدید قابلیت‌های تازه‌ای را برای توسعه‌دهندگان به ارمغان می‌آورند تا فرآیند توسعه و ساخت اپلیکیشن‌های جدید با سرعت و سهولت بیشتری انجام بگیرد.

ویژوال استودیو ۲۰۲۲ اولین به‌روزرسانی بزرگ این نرم‌افزار در بیش از دو سال اخیر است. این نسخه حالا از اپلیکیشن‌های ۶۴ بیتی پشتیبانی می‌کند که خبر مهمی برای توسعه‌دهندگان به حساب می‌آید چون اکنون می‌توانند از تمام ظرفیت حافظه کامپیوتر استفاده کنند. ویژوال استودیو دیگر از دستگاه‌های ۳۲ بیتی پشتیبانی نخواهد کرد.

ویژوال استودیو ۲۰۲۲ تغییرات متنوعی را در بر می‌گیرد و پشتیبانی از نسخه‌های جدید سی پلاس پلاس، NET 6. و C#10 را به همراه دارد. ادیتور برنامه هم تغییراتی داشته؛ مثلا حالا از کپی و پیست چندنقطه‌ای و قابلیت‌های جدید IntelliCode نظیر تکمیل خطوط در پروژه‌های #C پشتیبانی می‌کند.

نکته مهم بعدی تغییراتی است که در پلتفرم افزونه‌های ویژوال استودیو به وجود آمده. این نسخه حالا دیگر از افزونه‌های ویژوال استودیو ۲۰۱۹ پشتیبانی نمی‌کند، مگر این که افزونه‌ها آپدیت شده باشند. مایکروسافت این برنامه را از نظر ظاهری هم دستخوش تحولاتی کرده و بخشی از آیکن‌ها را تغییر داده است. فونت جدید Cascadia Code به این نرم‌افزار اضافه شده تا کاربران بتوانند از آن استفاده کنند.

منبع: 

https://digiato.com/article/2021/11/09/%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%b4%d8%a7%d8%b1-%d9%88%db%8c%da%98%d9%88%d8%a7%d9%84-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%88%d8%af%db%8c%d9%88-2022-%d9%88-net-6

saqar بازدید : 33 یکشنبه 30 خرداد 1400 نظرات (0)

انواع کابل مسی
کابل های  مسی را از چند نظر میتوان دسته بندی کرد:

1-  دسته بندی بر اساس ساختار فیزیکی و محل استفاده از کابل

2- دسته بندی بر اساس سرعت کابل مسی

در عکسهای زیر میتوانید ساختار انواع کابل مسی را ملاحظه کنید:

هزینه کابل کشی شبکه


 

انواع کابل مسی بر اساس ساختار فیزیکی :
1- کابل شبکه مسی محیط داخلی که به آنها کابل شبکه UTP هم اطلاق میشود.

2- کابل شبکه مسی شیلد دار برای محیطهایی با نویز و امواج الکترومغناطیسی بالا که از آنها با نام کابل  SFTP یا STP و یا FTp نام برده می شود. که هر کدام در موارد خودشان کاربردهای خاصی دارند.

3- کابل محیط بیرونی که برای محیط های بیرون از ساختمان که در معرض نور خورشید و باران میباشند مورد استفاده قرار میگرند که به آنها کابل شبکه outdoor هم گفته می شود.

انواع کابل شبکه مسی بر اساس سرعت  :
1- کابل Cat1
Class A: link/channel as much as 100 kHz the use of category 1 cable/connectors

2- کابل  Cat2
Magnificence B: hyperlink/channel up to one MHz the use of class 2 cable/connectors

Three- کابل  Cat3
Elegance C: link/channel as much as sixteen MHz using category 3 cable/connectors

Four- کابل  Cat5/Cat5e
Class D: link/channel up to one hundred MHz the use of class 5e cable/connectors

5- کابل  Cat6/Cat6a
Magnificence E: hyperlink/channel as much as 250 MHz using class 6 cable/connectors

Class EA: hyperlink/channel as much as 500 MHz the usage of class 6A cable/connectors (amendment 1 and a pair of to ISO/IEC 11801, 2d Ed.)

6- کابل  Cat7 / Cat7a
Class F: hyperlink/channel as much as 600 MHz the use of class 7 cable/connectors

Magnificence FA: link/channel as much as one thousand MHz the usage of class 7A cable/connectors (modification 1 and 2 to ISO/IEC 11801, 2nd Ed.)

7- کابل  Cat8 / Cat8.1 / Cat8.2Class I: link/channel up to among 1600 MHz and 2000 MHz the usage of class eight.1 cable/connectors (specification below development)
Magnificence II: link/channel as much as among 1600 MHz and 2000 MHz the use of class eight.2 cable/connectors (specification under improvement)

saqar بازدید : 35 یکشنبه 30 خرداد 1400 نظرات (0)

وب سایت خبری دیلی میلی از علت بحث برانگیز استعفای بیل گیتس از هیئت مدیره مایکروسافت پرده برداشت.

 

بیل گیتس ,اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی

دیلی میلی گزارش داد:

بیل گیتس به دلیل تحقیقات درباره داشتن رابطه نامناسب با کارمندان زن در سال 2020 از هیئت مدیره مایکروسافت استعفا کرده است.

 

‏وال استریت ژورنال هم در گزارشی خبر داد که اعضای هیات مدیره شرکت مایکروسافت بیل گیتس، بنیانگذار این شرکت را به دلیل روابط عاشقانه مخفی او از ادامه فعالیت در هیات مدیره محروم کردند.

 

‏همزمان سخنگوی بیل گیتس گفت که استعفای او از هیات مدیره هم هیچ ربطی به این موضوع نداشته و او سال گذشته زمانی که هیات مدیره مایکروسافت را ترک کرد، صرفا قصد داشت بر روی انجام کارهای خیرخواهانه خود تمرکز کند.

 

چندی پیش بیل گیتس و همسرش در دادخواست طلاق خود اعلام کردند که ازدواج‌شان شکست خورده اما برای نحوه تقسیم اموال مشترک‌شان به توافق رسیده‌اند.

پیشنهاد ویژه
  • جذب فالوورر,افزایش فالوور,خرید لایک و کامنت

    با کافه فالوور ،فالوورهاتو افزایش بده

  • خدمات حقوقی و ثبت ,وکالت

    درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان

  • لوازم آرایشی,مکمل غذایی,ضدآفتاب

    برندهای با کیفیت و مقرون به صرفه آرایشی

 

این دو نفر طی بیانیه‌ای که هر کدام به صورت جداگانه در توئیتر منتشر کردند گفتند که پس از تلاش‌های بسیار و اقدامات در راستای حفظ این رابطه تصمیم گرفته‌اند که به ازدواج خود خاتمه دهند.

 https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11075185.html

saqar بازدید : 32 یکشنبه 30 خرداد 1400 نظرات (0)
گزارش جدید سرعت جهانی اینترنت موبایل و ثابت حاکی از رشد متوسط هر دو شاخه در ماه آوریل است. در این میان متوسط سرعت ثابت ایران ۴ پله سقوط و اینترنت موبایل آن ۴ پله رشد کرده است. 

به گزارش مهر، جدیدترین گزارش جهانی وب سایت اسپید تست از سرعت اینترنت موبایل و ثابت در آوریل ۲۰۲۱ میلادی منتشر شده است. طبق این گزارش، متوسط جهانی سرعت اینترنت موبایل در ماه گذشته میلادی ۵۳.۳۸ و متوسط جهانی سرعت اینترنت ثابت ۱۰۲.۱۲ مگابیت برثانیه بوده است.

 

سرعت اینترنت  ,اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی

این درحالی است که متوسط جهانی سرعت موبایل در ماه گذشته میلادی ۴۸.۴۰ و متوسط سرعت اینترنت ثابت ۹۸.۶۷ مگابیت برثانیه بوده است. به عبارت دیگر در ماه آوریل متوسط جهانی سرعت اینترنت ثابت و موبایل در سراسر جهان نسبت به ماه قبل رشد کرده است.

 

چهار پله صعود سرعت اینترنت موبایل ایران

طبق این گزارش، در آوریل ۲۰۲۱ میلادی متوسط سرعت اینترنت موبایل ایران ۳۰.۱۷ مگابیت برثانیه بوده و کشور ما با ۴ پله رشد نسبت به ماه قبل در رده ۷۹ ایستاده است.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11075433.html

saqar بازدید : 55 شنبه 14 فروردین 1400 نظرات (0)

تعریف ما از استعمال مجازی‌سازی سرور در گستره سیستم عامل عبارت است از راهکاری که پروانه می دهد چندین سیستم عامل میهمان بطور مقارن بر روی یک میزبان دشوار افزاری به اجرا در آیند.

ماشین مجازی یا( VM(Virtual Machine به خدمات مجازی سازی سرور سیستمی اطلاق می گردد که اجرای سیستم مجازی سازی را بر عهده گرفته است.

 

هر ماشین مجازی می تواند شامل سیستم عامل، دشوار اسباب و نرم افزار اختصاصی خود باشد. ماشین مجازی، مستقل از سکوی مشکل افزاری یا سیستم عامل اولیه به تکاپو خویش پیوستگی می دهند. زیرا در بیشتر سیستم های مجازی سازی سرور، یک لایه جدا کننده به نام فوق ناظر Hypervisor وسط سیستم عامل میهمان (مجازی) و مشکل اسباب یا منابع فیزیکی موجود حائل می گردد. کار Hypervisor ایجاد یک رویت مستقل مجازی از مشکل اسباب یا منابع است. Hypervisor مایه می¬شود ماشین های مجازی از دید یکدیگر مخفی بمانند و هر ماشین مجازی تصور کند تمام مشکل انگیزه ها یا منابع لازم را در گزین کردن گرفته است.

 

دو نوع اصلی از Hypervisor هستی دارد :

تمام- مشکل افزاری (Bare-Metal)

میزبانی شده Hosted

در بیشتر موارد، کار مجازی سازی را نرم انگیزه ها سپریدن می دهد. این نرم افزار لایه Hypervisor را به هستی آورده و پیوستگی میان مشکل اسباب یا سیستم عامل را با این لایه و هر یک از ماشین های مجازی را طوری فراهم می نماید که راه اندازی سیستم عامل مجازی و اجرای برنامه های کاربردی بر روی مشکل افزارهای متفاوتی که هستی فیزیکی ندارند را امکان پذیر می نماید.

نمونه هایی از سیستم های نرم افزاری فوق ناظر (Hypervisor) بر پایه مشکل انگیزه ها از دو شرکت معتبر بر این پایه اند :

 

VMware ESX and ESXi

Microsoft Hyper-Vi

نمونه هایی از سیستم های نرم افزاری میزبانی شده (Hosted) بر اساس سیستم عامل به شرح زیرند :

 

VMware Server

Virtual Server

VMware Workstation

Virtual PC

انواع روش های مجازی سازی سرور

حداقل 6 شیوه مجازی سازی هستی دارد:

 

1- مجازی سازی سرور: تجمیع تعداد زیادی سرور مجازی در تعداد محدودی سرور فیزیکی. نرم افزار مجازی سازی سرور مابین سرور فیزیکی و سیستم عامل پیمان می گیرد و پروانه می دهد چندین ماشین مجازی را بر روی سرور فیزیکی مشابه اجرا کنیم.

 

2- مجازی سازی دسکتاپ: جهت انتقال دسکتاپ کاربران نهایی از رایانه شخصی به “فضای ابری” استفاده می شود. به کلامی دیگر، دسکتاپ کاربران نهایی، مجازی می شوند و آنها می توانند بوسیله مثلا تین کلاینت ها به دسکتاپشان دسترسی پیدا کنند. در این حالت سیستم عامل مورد به کارگیری سخت افزار مستقل می شود. و از این بعد شما می توانید بر روی سیستمی که لغایت به حال قادر به نصب windows7 نبودید این سیستم عامل را نصب نمایید.

 

3- مجازی سازی نرم افزار: این طریق جهت بسته بندی نرم انگیزه ها به کار می رود. به واسطه این روش می توانید نرم افزار باره عقیده را در هر جایی که می خواهید بهره‌گیری کنید. نکته ی کلیدی در این شیوه تجمع کلیه ی فایلهای نرم اسباب در یک فایل اجرایی می باشد. در این شیوه فایل باره عقیده از سخت افزار مستقل می شود.

 

4- مجازی سازی storage: این طریق جهت مجازی¬سازی SAN storage به کار می رود.

 

5- مجازی سازی I/O: این روش جهت کاهش تعداد کابل¬های I/O باره بهره‌گیری قرار می گیرد.

 

6- مجازی سازی شبکه: جهت ایجاد شبکه های مجازی تو سرور به شغل می رود تا مایه پیوستن ماشین های مجازی به هم و شکل گیری Virtual Security Zone شوند.

 

وقتی اکثر کسان (بخصوص کسانی که پسین به دنیای مجازی سازی پیوسته اند) به مجازی سازی اندیشه می کنند، اکثرا به مجازی سازی سرورها می اندیشند.

 

این نقطه بهترین محل برای ملحق شدن به دنیای مجازی است و خواهد بود.

 

در واقع “مجازی سازی سرور” مابین سرور و سیستم عامل قرار می گیرد. نرم انگیزه ها های مجازی سازی سرور سیستم عامل مهمان را فریب می دهند. این سیستم عامل ها بر روی ماشین های مجازی اجرا می شوند، ولی بواسطه نرم افزار مجازی ساز تردید می کند که به طور مستقیم با سرور فیزیکی در بستگی است. از همین رو چندین ماشین سیستم عامل مهمان مجازی می توانند فقط از طریق یک سرور فیزیکی مورد کاربرد پیمان بگیرند و به این ترتیب سود زیادی را عاید سازمان کنند.

saqar بازدید : 37 شنبه 14 فروردین 1400 نظرات (0)

آن‌طور که ZDNet می‌نویسد، فروش اپلیکیشن‌‌ها در سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری میلادی همچنان بالا است. روند فعلی به ‌دلیل دنیاگیری ویروس کرونا و آغاز قرنطینه‌ها آغاز شد و ظاهرا فعلا ادامه دارد. بر اساس آمار، مجموع فروش اپلیکیشن‌ در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۱ به ۳۲ میلیارد دلار رسید، یعنی ۴۰ درصد بیشتر از سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۰ و زمانی ‌که نخستین سری از قرنطینه‌های ناشی از ویروس کرونا آغاز شد.

طبق ادعای مؤسسه‌ی App Annie، مشتریان در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۱ در مقایسه ‌با همین بازه‌ی زمانی در سال گذشته‌ی میلادی بالغ‌ بر ۹ میلیارد دلار پول بیشتر برای خرید اپلیکیشن‌ داده‌اند؛ چون ماندن در خانه باعث شد به‌ دنبال روش‌های بیشتری برای سرگرم شدن بگردند و بیش‌ازپیش از بازی‌ها، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های استریم استفاده کنند. 

در رابطه ‌با درآمد ناشی از اپلیکیشن، اپ استور اپل همچنان بهترین عملکرد را دارد. طبق آمار، کاربران آیفون‌ ۲۱ میلیارد دلار پول برای اپلیکیشن و بازی‌ خرج کرده‌اند و هزینه‌ی پرداخت‌شده توسط کاربران اندروید برای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های گوگل پلی استور ۱۱ میلیارد دلار بوده است. App Annie می‌گوید درآمد هر دو فروشگاه آنلاین اپل و گوگل با رشد سالانه‌ی ۴۰ درصدی مواجه شده است. در همین حین دانلود در اپ استور و پلی استور با رشد سالانه‌ی ۱۰ درصدی مواجه شده و درآمدی که عاید این دو فروشگاه کرده به ۳۱ میلیارد دلار رسیده است.

بازی‌های موبایل بزرگ‌ترین برنده‌ی قرنطینه‌های ناشی از ویروس کرونا بودند. کاربران آیفون ۱۳ میلیارد دلار پول برای خرید بازی‌های اپ استور خرج کردند که از رشد ۳۰ درصدی سالانه حکایت دارد. پول خرج‌شده توسط کاربران اندروید برای بازی‌های پلی استور با رشد ۳۵ درصدی سالانه مواجه شد و در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۱ به ۹ میلیارد دلار رسید. App Annie تخمین می‌‌زند پول خرج‌شده در بازی‌های موبایل در سال جاری میلادی به ۱۲۰ میلیارد دلار برسد.

درآمد اپلیکیشن های موبایلی در سه ماهه اول 2021 از نگاه App Annie

 

ظاهرا اپلیکیشن‌های اجتماعی، مالی و ابزارها بیشترین رشد را پلی استور تجربه کرده‌اند. در iOS، بیشترین رشد در بازی‌های موبایل، اپلیکیشن‌های مالی و شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود. بر اساس تحقیقات App Annie، اپلیکیشن‌های سلامت و تناسب اندام iOS رشد فصلی چشم‌گیر ۲۵ درصدی در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۱ تجربه کرده‌اند.

 

منبع: 

https://www.zoomit.ir/economics/369478-high-revenue-smartphone-apps-coronavirus/

saqar بازدید : 54 شنبه 14 فروردین 1400 نظرات (0)

ریلمی اواخر تابستان گذشته از گوشی X7 پرو پرده‌برداری کرد و روز گذشته شاهد عرضه‌ی مدل اولترای این گوشی در سکوت خبری بودیم. GSMArena می‌نویسد نام دقیق مدل جدید را نمی‌داند، زیرا ترجمه‌ی ماشینی پسوند گوشی به عبارت Ultra یا Extreme Edition ختم می‌شود. بااین‌حال در این مقاله دستگاه جدید ریلمی را با پسوند اولترا خطاب می‌کنیم.

گوشی ریلمی ایکس 7 پرو اولترا (Realme X7 Pro Ultra) از برخی جوانب نسبت‌به ریلمی ایکس 7 پرو پیشرفت کرده، اما در کمال تعجب در برخی زمینه‌ها قدمی رو به عقب برداشته است. گوشی X7 پرو از صفحه‌نمایش تخت ۱۲۰ هرتز فول HD پلاس AMOLED استفاده می‌کرد، اما مدل اولترا به صفحه‌نمایش ۹۰ هرتز با لبه‌ی خمیده مجهز است. 

شمار دوربین‌های پنل پشتی از چهار عدد در X7 پرو به سه عدد در X7 پرو اولترا کاهش یافته است. هر دو گوشی از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض هشت مگاپیکسلی و دوربین ماکروی دو مگاپیکسلی استفاده می‌کنند و مدل X7 پرو برخلاف X7 پرو اولترا حسگر دو مگاپیکسلی عمق‌سنج هم دارد. 

ریلمی X70 پرو اولترا مدل رنگ ویژه پنل پشتی و جلو

گوشی ریلمی X7 پرو اولترا به‌صورت پیش‌فرض از رابط کاربری Realme UI 2.0 بر پایه‌ی سیستم‌عامل اندروید 11 استفاده می‌کند، این در حالی است که نسخه‌ی گلوبال X7 پرو همچنان به Realme UI 1.0 بر پایه‌ی اندروید 10 مجهز است. قوی‌ترین کانفیگ گوشی جدید ریلمی از ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم به‌همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کند و کاربر در صورت تمایل می‌تواند سراغ کانفیگی دیگر با هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی برود. 

منبع: 
saqar بازدید : 69 سه شنبه 10 فروردین 1400 نظرات (0)

خدمات اکتیو شبکه شامل انجام تنظیمات و کانفیگ دستگاه های ارتباطی و مدیریتی در یک مجموعه می باشد. این تنظیمات سبب راه افتادن و کارکرد درست یک شبکه می شود. هر شبکه بنا به نوع کارکرد و خدمات اکتیو شبکه هستفاده، تجهیزات و تنظیمات ویژه خود را می طلبد تا بتوان بهترین راندمان را با در نظر گرفتن مسایل اقتصادی از آن گرفت.

 

نصب و راه اندازی سرورهای ویندوزی و لینوکسی

سرور های موجود در شبکه وظیفه ارایه خدمات به کلاینت ها و کاربران را دارند. این کاربران می توانند درون شبکه یا بیرون ارگان باشند. هر سرور سیستم عامل مربوط به خود را می طلبد. این سیستم عامل می تواند ویندوز، لینوکس یا موارد سایر باشد. نصب نسخه سیستم عامل سرور با توجه به نیاز شبکه و اختصاص درست منابع مورد نیاز به آن انجام می شود.

 

نصب و راه اندازی سرویس های شبکه

 نصب و راه اندازی سرویس های شبکه

صب و راه اندازی سرویس های گوناگون بر روی سرور های ویندوز و لینوکس از جمله خدمات اکتیو تیما شبکه می باشد. در این قسمت بعد از نصب سیستم عامل مورد نیاز تمامی سرویس های لازم راه اندازی و پیکربندی می شود. راه اندازی سرویس های شبکه مطابق با نیاز کارفرما از خدمات اکتیو تیمانت می باشد. در راه اندازی سرویس های لازم پایداری آن لحاظ گردیده و تنظیمات به صورت درست انجام می شود. در ذیل چند مورد از سرویس های سرور ها ذکر می شود.

 

Active Directory, DNS Server, DHCP, NAT Server, PROXY, IIS, RAS, Security Services, File Server, Backup Server, Web Server, Application Server, Mail Server, Print Server

 

 خدمات اکتیو در حوزه مانیتورینگ و کنترل شبکه

مانیتورینگ و پایش مداوم عملکرد شبکه ضامن عملکرد درست آن می باشد. به همین منظور برای سیستم مانیتورینگ و مدیریت شبکه نرم افزارها و روش های متعددی برپایی شده هست. . با توجه به وضعیت شبکه نرم افزار خوب پیشنهاد و نصب می گردد.

 

پهنای باند موجود در یک ارگان می بایست مدیریت شود. هستفاده بیرون از کارکرد ارگان و یا دانلود توسط یک کاربر باعث کندی در کل شبکه می شود. به همین منظور سیستم های کنترل و مدیریت پهنای باند را نصب می کنیم. این سیستم قادر به کنترل گوناگون حجم ترافیک در زمان های گوناگون می باشد.

 

سیستم مدیریت و کنترل پهنای باند شبکه هم توسط دستگاه های مجزا شبیه میکروتیک و سایبروم و همچنین به شکل ترکیب نرم افزار و سخت افزار قابل اجرا هست. در مدل دوم امکانات بیشتری را در اختیار خواهیم داشت.

saqar بازدید : 51 سه شنبه 10 فروردین 1400 نظرات (0)

شیائومی در مراسم Mega Launch که عصر امروز به‌وقت تهران برگزار شد، پد شارژ بی‌سیم جدیدی را به‌نمایش گذاشت. به‌نوشته‌ی ورج، پد شیائومی می‌تواند سه دستگاه را به‌صورت همزمان شارژ کند و از این حیث عملکردی شبیه پد شارژ بی‌سیم ایرپاور اپل دارد که تولید آن متوقف شد.

کاربر دستگاه را در هر جایی از سطح پد شیائومی قرار دهد، فرآیند شارژ آغاز می‌شود. طبق گفته‌ی شیائومی، پد شارژ بی‌سیم جدید این شرکت از ۱۹ سیم‌پیچ استفاده می‌‌کند و به‌ازای هر دستگاه حداکثر ۲۰ وات توان ارائه می‌دهد. دستگاه‌هایی که روی پد قرار می‌گیرند باید مجهزبه استاندارد Qi باشند و هیچ محدودیتی برای نوع دستگاه وجود ندارد.

پد شارژ بی‌سیم شیائومی با برچسب قیمت حدودا ۹۰ دلار ارزان‌تر از اکثر پدهای بی‌سیمی است که در بازار عرضه شده‌اند. در حال حاضر مشخص نیست که شیائومی پد خود را در خارج از چین هم عرضه می‌کند یا خیر. 

شارژر بی سیم 80 وات شیائومی در مراسم Mega Launch

شارژر بی‌سیم ۸۰ وات

این نخستین باری نیست که شرکتی تصمیم می‌گیرد پد شارژ بی‌سیم مشابه آنچه اپل قرار بود تولید کند، بسازد. در سال ۲۰۱۹ شرکت Nomad پد شارژ Base Station Pro را عرضه کرد که ۱۸ سیم‌پیچ داشت و می‌توانست هر سه دستگاهی را که از استاندارد Qi پشتیبانی می‌کردند شارژ کند. کارشناس ورج می‌گوید یکی از مشکلات اساسی این بود که پد Nomad به‌غیر از آیفون، توان صرفا پنج وات برای شارژ دستگاه‌ها ارائه می‌داد.

منبع: 
saqar بازدید : 58 سه شنبه 10 فروردین 1400 نظرات (0)

ویزا امسال در همکاری با پلتفرم رمزارز Crypto.com امکان پرداخت با رمزارزها را برای ارائه‌ی روش‌های بیشتر پرداخت، فراهم می‌کند. 

رمزارز USD Coin یا USDC، استیبل کوینی است که ارزش آن همواره معادل یک دلار آمریکا است.

حرکت ویزا در ادامه‌ی قبول ارزهای دیجیتال توسط شرکت‌های اصلی مالی شامل بانک نیویورک ملون، بلک راک و مسترکارت است که موجب جرقه زدن پیش‌بینی‌هایی شده است که می‌گویند رمزارزها بخش ثابت از پورتفوهای سرمایه‌گذاری خواهند شد.

رئیس شرکت خودروسازی تسلا، ایلان ماسک، هفته‌ی گذشته گفته بود که خریداران می‌توانند با بیت کوین خودروهای الکتریکی این شرکت را خریداری کنند که این امر گامی مهم در استفاده از رمزارزها در تجارت است.

کای شفیلد رئیس بخش رمزارزهای ویزا گفته است :« تقاضای روزافزونی را از جانب مصرف‌کنندگان در سراسر جهان برای دسترسی، نگه‌داری و استفاده‌ی رمزارزها می‌بینم و همچنین تقاضایی را از جانب مشتریانمان برای فراهم کردن این دسترسی برای مصرف‌کنندگان مشاهده‌ می‌کنیم. »

به‌طور سنتی اگر مشتری بخواهد با استفاده از ویزا کارت Crypto.com پول قهوه‌اش را پرداخت کند، رمزارز موجود در کیف پول دیجیتال ابتدا باید به پول سنتی تبدیل شود.

کیف پول دیجیتال پول ارز فیات سنتی را به حساب بانکی واریز می‌کند، سپس ویزا در انتهای روز تراکنش‌ها را انجام می‌دهد که این امر باعث هزینه‌بر بودن و پیچیدگی کار برای مشاغل می‌شود.

منبع: 
saqar بازدید : 34 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

VoIP برگرفته از  (Voice over internet protocol) به معنای ( انتقال مقارن مکالمات تلفنی بر روی یک شبکه داده ) است که با نام IPتلفنی نیز از آن یاد می شود. VoIPاز تکنولوژی های اینترنت و یا شبکه درونی به جای شبکه های تلفنی سنتی برای انتقال سیگنال های صوتی کاربرد می کند و نیازمند یک اتصال broadband نظیر DSL است. به عبارت ساده تر، VoIP یک سرویس تلفنی در بستر شبکه می باشد.

VoIP یک شیوه برای تبدیل سیگنال های آنالوگ صوت به داده های دیجیتال است که از راه اینترنت منتقل می شوند. تنها بس است خرج ISP را بپردازید. قصد از این‌کار غلبه گام‌به‌گام بر چالش‌هایی است که انتقال شدامد صوتی را برروی بستر نه چندان باکیفیت شبکه‌های محلی با خطر روبه‌رو می‌سازد. از این‌رو پیمودن این مسیر، لازمه تضمین موفقیت پروژه های VoIP سازمانی است.

مکالمات تلفنی مبتنی بر IP، تفاوت‌های بنیادینی با ارتباطات دیتا دارند و کیفیت این مکالمات پیوستگی تنگاتنگی با کارایی شبکه دارد. به‌طوری‌که هرگونه تاخیر در تبادلات سطح شبکه، افت کیفیت محسوسی را به همراه خواهد داشت. التزام مدیران شبکه به ارتقای کارایی LAN، خطوط و تجهیزات دسترسی به شبکه گسترده، و به‌کارگیری ابزارهای مدیریت و مهار کیفیت، شرط موفقیت پروژه‌های VoIP است.

کاربرانVoIP با به کارگیری سافت فون ها و یا IP فون ها، می توانند با افرادی که از سرویس تلفن سنتی استفاده می کنند، تماس برقرار نمایند.

 

 

VoIP چگونه پیشه می کند؟

متداولترین استعمال VoIP برای موارد شخصی و بهره‌گیری در منازل ، سرویس های تلفنی بر پایه اینترنت است که با محوریت یک سوئیچ تلفن انجام می شود . با استفاده از فن آوری فوق ، کاربرد کنندگان می توانند همچنان دارای یک شماره تلفن باشند . در چنین مواردی ممکن است از یک آداپتور نیز استفاده گردد. آداپتور فوق این امکان را دراختیار بهره‌گیری کننده قرارخواهد عدل لغایت بتوانند از یک تلفن معمولی نیز کاربرد نمایند. در موعد به کارگیری این سرویس، بیننده شما متوجه این موضوع نخواهد شد که شما از فن آوری VoIP بهره‌گیری می نمائید و قادر به تشخیص دقیق تفاوت سرویس فوق نسبت به یک تلفن سنتی نمی باشد.

در گذشته ای نه چندان دور، پیشگامان عرصه های علمی به این نتیجه رسیدند که می نا یک سیگنال را به چهره دیجیتال و در یک مسافت طولانی ارسال نمود. بدین منظور می بایست قبل از ارسال سیگنال، آن را با استفاده از یک مبدل آنالوگ به دیجیتال(ADC) ، دیجیتال و سپس ارسال و در نقطه پایانی انتقال، با استفاده از یک مبدل دیجیتال به آنالوگ(DAC) مجددا آن را به آنالوگ تبدیل نمود. فن آوری VoIP نظیر آنچه اشاره گردید شغل می کند.

در ابتدا، صدای دیجیتال شده در بسته های اطلاعاتی قرار می گیرد و پس از ارسال در مقصد مجددا به صوت تبدیل می گردد. با اندوخته اطلاعات به فرمت دیجیتال می طاقت بر روی آنان مهار بهتری را اعمال نمود. مثلا می تاب آنان را فشرده، گذرگاه آنان را تعیین و یا آنان را به یک فرمت جدید سایر تبدیل نمود.

شبکه های مبتنی‌ بر پروتکل TCP/IP از بسته های اطلاعاتی IP تشکیل می گردند که دربرگیرنده یک هدر ( برای کنترل ارتباطات ) و یک payload به قصد مبادله داده می باشند. فن آوری VoIP از بسته های اطلاعاتی IP به منظور حرکت در شبکه و رسیدن به مقصد نهائی استفاده می نماید .

 

 

مزایای VoIP

 

از جهات گوناگون می طاقت به رسیدگی مزایای VoIP پرداخت.

البته کاهش هزینه را از آنگونه جذاب ترین ویژگی های نرم افزار مرکز تماس ویپ می طاقت قلمداد کرد ، بعضی از انگیزه ها تفریق هزینه ها عبارتند از:

• جهت تاسیس ویپ نیازی به سیم کشی مجزا وجود ندارد

این فناوری از شبکه کامپیوتری کمپانی برای ارتباطات تلفنی بهره می برد که موجب حذف کابل کشی مجزا می شود . ضمنا در چهره جابجایی مکانی کاربر، دردسر سیم کشی تلفن برای فضا جدید هستی ندارد.

• تماس کاربران از بیرون کمپانی به صورت رایگان

کاربران از طریق اینترنت قادر به تماس با شرکت می باشند. این خاصیت برای کارمندانی که بیرون از شرکت فعالیت دارند علاوه بر کسر خرج ها موجب تسهیل تماس نیز می شود.

• اشاعه آسان

افزودن کاربر در این سیستم ها به سادگی اتمام پذیر است و برخلاف سیستم کهنه احتیاج به سیم کشی برای هر کاربر جدید وجود ندارد.

• امکان ادغام دستگاه تلفن با کامپیوتر

امروزه کاربرد ازSoftPhone ها در کمپانی ها به چهره روزافزون در حال اشاعه است . این نرم ابزارها جایگزینی برای دستگاه تلفن به شمار می رود و تنها دربایستن است که کاربر یک Handset برای برقراری تماس تلفنی داشته باشد .لذا بدین چهره می توان در خرج خرید تلفن صرفه جویی کرد.

• مدیریت متمرکز

مرکز تلفن VoIP محیطی تحت شبکه برای کاربر ایجاد می کند که از راه آن می طاقت تنظیمات را تغییر داده، کاربر اضافه کرده و یا گزارش گیری های حرفه ای انجام دهد.

• امکان برقراری کنفرانس های صوتی و تصویری

شرکت هایی که از برقراری کنفرانس ها در بستر VoIP بهره‌گیری می کنند از هزینه گزاف برقراری ارتباطات تلفنی با پروا به مسافت کاربران جلوگیری می کنند.

در پیوستگی مجموعه ای از مزیت های ویپ آورده شده است :

• ترکیب صدا و اطلاعات در ارتباطات

• به کارگیری استاندارد SIP ،H.323

• تفریق هزینه های پشتیبانی و نگه داری به علت یکی کردن شبکه دیتا و تلفن

• پویایی و ترقی روز افزون نرم افزارهایSoftPhone

• قابلیت توسعه و برنامه نویسی برای گوشی های تلفن و موبایل

• پشتیبانی از امکانات مخابراتی فعلی و ارایه خدمات جدید، با خرج زیر و سهولت در اجرا

منبع :

https://avashnet.com/voip/

saqar بازدید : 66 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

تعداد مشترکین سرویس دیزنی پلاس پس از ۱۶ ماه به ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است. این سرویس استریم تا اوایل سال ۱۳۹۹ دارای ۵۰ میلیون مشترک بود.

سرویس استریم فیلم و سریال دیزنی پلاس (+Disney) در تاریخ ۱۲ نوامبر ۲۰۱۹ (۲۱ آبان ۱۳۹۸) رسما آغاز به‌ کار کرد و اکنون پس از گذر صرفا ۱۶ ماه،‌ ۱۰۰ میلیون مشترک دارد که دستاورد در خور توجهی محسوب می‌شود. براساس گزارش GSMArena، دیزنی پلاس در آوریل سال گذشته‌ی میلادی (فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹) دارای ۵۰ میلیون مشترک بود و تعداد مشترکینش در ماه فوریه‌ی ۲۰۲۱ (بهمن و اسفند ۱۳۹۹) به ۹۵ میلیون نفر رسید.

آنچه دیزنی از عملکرد دیزنی پلاس اعلام کرده است، آمار جهانی محسوب می‌شود. دیزنی پلاس ابتدا در آمریکای شمالی در دسترس قرار داشت؛ اما بعدا ساکنین اروپا، هند، آمریکای لاتین، استرالیا، نیوزیلند و سنگاپور نیز به آن دسترسی پیدا کردند. امروزه دیزنی پلاس در ۵۹ کشور دنیا ارائه می‌شود.

باب چاپک، مدیرعامل دیزنی، می‌گوید این شرکت از تعداد چشمگیر IP-های اختصاصی خود نهایت استفاده را می‌برد و برنامه دارد در هر سال ۱۰۰ عنوان جدید پخش کند که متعلق ‌به واحدهای مختلف دیزنی نظیر انیمیشن، لیو اکشن، مارول، استار وارز و نشنال جئوگرافیک هستند. 

بزرگ‌ترین رقیب دیزنی پلاس در صنعت استریم محتوا، نتفلیکس است که ۲۰۰ میلیون کاربر اشتراکی دارد. HBO Max در نخستین ماه سال جاری میلادی اعلام کرد تعداد مشترکینش به ۳۷٫۷ میلیون نفر رسیده است؛ HBO Max فعلا صرفا در ایالات متحده ارائه می‌شود و قرار است در سال جاری میلادی در بازارهای خارجی نیز در دسترس قرار بگیرد. در حال حاضر به آمار قابل ‌اتکایی از تعداد مشترکین سرویس اپل تی وی پلاس دسترسی نداریم.

دیزنی پلاس درآمد باثباتی برای دیزنی به ‌ارمغان آورده است؛ اما به‌ دلیل دنیاگیری ویروس کرونا،  یکی از بزرگ‌ترین پول‌سازهای دیزنی یعنی پارک‌های موضوعی بسته شدند. مدیرعامل دیزنی می‌گوید امیدوار است این شرایط به‌زودی تغییر کند.

گفته می‌شود پارک تفریحی دیزنی در آناهایم کالیفرنیا قرار است در اواخر آوریل ۲۰۲۱ (اوایل اردیبهشت ۱۴۰۰) برای میزبانی از تعداد محدودی از علاقه‌مندان بازگشایی شود. بازگشت تمامی کارمندان این پارک و آموزش آن‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدت‌زمانی به ‌طول خواهد انجامید. دیزنی قصد دارد کشتی‌های تفریحی را نیز مجددا فعال کند‌؛ اما عملی شدن این اتفاق تا پاییز طول خواهد کشید. 

افزایش تعداد کاربران دیزنی پلاس قطعا رابطه‌ی مستقیمی با بالا رفتن محبوبیت آثار این شرکت دارد. ترکیبی از محصولات کلاسیک دیزنی در کنار آثار سال‌های اخیر این شرکت و البته پروژه‌های اوریجینال این سرویس قرار گرفته‌اند و باعث چنین موفقیتی شده‌اند؛ از جمله سریال وانداویژن که به‌تازگی پخش آن به پایان رسیده است و از تاریخ ۱۹ مارس (۲۹ اسفند) شاهد پخش اثر دیگری از دنیای سینمایی مارول یعنی سریال فالکون و سرباز زمستان خواهیم بود.

منبع : 

https://www.zoomit.ir/internet-network/368931-disney-plus-100-million-subscribers/


saqar بازدید : 65 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

توییتر (Twitter) قابلیتی برای نسخه‌ی اندروید و iOS اپلیکیشن خود ارائه کرده است تا امکان آپلود کردن تصاویر با وضوح بالاتر را ارائه بدهد. این قابلیت که ظاهرا وابسته ‌به به‌روزرسانی اپلیکیشن نیست و بر سرورها اعمال می‌شود، نحوه‌ی نمایش تصاویر در تایم‌لاین توییتر را نیز تغییر می‌دهد.

براساس گزارش GSMArena، هر دو نسخه‌ی اپلیکیشن توئیتر از این پس می‌توانند تصاویر 4K را در این شبکه‌ی اجتماعی آپلود کنند. در حال حاضر نسخه‌ی وب توییتر تصاویر را با حداکثر وضوح ۴۰۹۶ در ۴۰۹۶ پیکسل آپلود می‌کند و ظاهرا قابلیت جدید نسخه‌های موبایل به همین موضوع مرتبط است. پیش‌تر این محدودیت 2K یا ۲۰۴۸ در ۲۰۴۸ پیکسل بود.

برای فعال‌سازی امکان آپلود با وضوح بالاتر لازم است وارد منوی تنظیمات و سپس بخش Privacy و Data usage شوید و گزینه‌ی High-quality images را که به‌صورت پیش‌فرض روی حالت Never قرار گرفته است، به Mobile data & Wi-Fi یا Wi-Fi only تغییر بدهید. با اعمال این تغییر، اپلیکیشن توییتر تصویر را پیش از آپلود کردن، کمتر فشرده می‌کند تا وضوح نهایی بیشتر باشد. البته هم‌زمان حجم تصویر آپلودشده و زمانی‌ که برای آپلود آن باید صرف کنید افزایش می‌یابد. 

کارشناس GSMArena می‌گوید برای بررسی قابلیت جدید، دو بار (با و بدون فعال بودن حالت 4K) تصویری با وضوح ۴۰۹۶ در ۴۰۹۶ پیکسل از طریق اپلیکیشن iOS در توییتر آپلود کرده و یک‌ بار از طریق نسخه‌ی وب توییتر، اقدام مشابهی انجام داده است. براساس گفته‌ی او، هنگام غیرفعال ‌بودن حالت 4K تصویر نهایی فشرده شد و وضوح آن به 2K کاهش پیدا کرد. حالت 4K از طریق فشرده‌سازی عکس حجم آن را کاهش داد؛ اما وضوح 4K را حفظ کرد. نسخه‌ی وب توییتر از این حیث بهترین عملکرد ممکن را از خود برجای گذاشت؛ زیرا نه‌تنها وضوح بلکه حجم فایل را حفظ کرد. نسخه‌ی وب توییتر تصاویری که کم‌حجم‌تر از پنج مگابایت باشند فشرده نمی‌کند. 

دوربین اکثر گوشی‌های هوشمند وضوحی بالاتر از محدودیت توییتر ارائه می‌دهد؛ بنابراین هر تصویری که با گوشی در توییتر آپلود کنید کیفیتش پایین خواهد آمد؛ اما اکنون می‌توانید این تصاویر را با وضوح بسیار بالاتر از قبل مشاهده کنید. 

توییتر همچنین نحوه‌ی نمایش تصاویر را در تایم‌لاین تغییر می‌دهد. قبلا صرف‌ نظر از جهت عکس، توییتر همواره عکس‌ها را به‌صورت پیش‌فرض در حالت Landscape نمایش می‌داد. آن روش به مدل‌های یادگیری ماشین متکی بود تا سوژه‌ی اصلی تصویر را در پنجره‌ای که به‌نوعی تصویر اصلی را کراپ می‌کرد قرار بدهد.

از این پس اپلیکیشن توییتر نسخه‌ی کامل عکس را در تایم‌لاین به ‌نمایش درمی‌آورد. ممکن است محدودیتی برای طول تصاویر در نظر گرفته شده باشد. ظاهرا این قابلیت هنوز به‌صورت گسترده در دسترس قرار نگرفته است. 

به ‌نظر می‌رسد که توییتر فعلا قصد ندارد اقدامی جدی برای بالا بردن وضوح ویدئوهای آپلودشده در این شبکه‌ی اجتماعی انجام بدهد. اپلیکیشن موبایل توییتر در حال حاضر ویدئوها را با حداکثر وضوح 720p آپلود می‌کند و به سیستم فشرده‌سازی بسیار قوی متکی است. در مقایسه با عکس، ویدئو داده‌ی بیشتری نیاز دارد و به‌ همین دلیل بالا بردن وضوح ویدئوهای آپلودشده قطعا کار سخت‌تری است؛ حداقل بدون رفتن سراغ کدک‌های بهینه‌تری مثل AV1 و VVC. 

منبع :

https://www.zoomit.ir/software-application/368933-twitter-4k-image-uploads-mobile-apps/

saqar بازدید : 37 چهارشنبه 20 اسفند 1399 نظرات (0)

راه اندازی مرکز تماس یا Call Center زمان مطالعه: ۱۸ دقیقه

آنچه در این مقاله می‌خوانید

.

Call Center یا مرکز تماس چیست؟

مزایای تاسیس Call Center

هزینه تاسیس مرکز تماس

راه اندازی مرکز تماس هوشمند

تجهیزات تاسیس مرکز تماس

خدمات مرکز تماس

یکی دیگر از مزیت های تاسیس VOIP در سازمان ها و گردآور ها قابلیت به کارگیری Call Center یا مرکز تماس است.

معرفی کامل تجهیزات لازم برای راه‌اندازی مرکز تماس هوشمند voip | نوین ویپ

راه اندازی مرکز تماس به شما در بهبود عملکرد وابستگی با مشتری کمک فراوانی خواهد کرد. یک یکتا پاسخگویی کاملا حرفه ای برای سازمان شما با امکانات کاربردی، تاثیر زیادی در رشد کسبوکارهای تلفنی و افزایش رضایت مندی مشتریان خواهد داشت.

 

در این مقاله منظور داریم برتری های راه اندازی مرکز تماس، اینکه مرکز تماس یا Call Center پسندیده چه سازمان ها ومجموعه هایی است را برسی نماییم و همچنین مراحل تاسیس مرکز تماس، خرج های راه اندازی مرکز تماس و … را با سیستم تلفنی دوست داشتنی ایزابل ( Issabel ) شرح دهیم.

 

Call Center یا مرکز تماس چیست؟

قبل از اینکه در مورد مراحل راه اندازی یک مرکز تماس و هزینه های آن گفتگو نماییم بهتر است بدانیم Call Center چیست.

 

 

 

راه اندازی مرکز تماس

 

 

 

به طور کلی مرکز تماس به سرویسی گفته می‌شود که به کمک آن می‌توانیم تمامی تماس های دریافتی از خارج سازمان را در یک نقطه به چهره متمرکز مدیریت نماییم و بهترین کیفیت را در پاسخوگویی این تماس های دریافتی برای درمان جلب خوشنودی مشتریان و تسریع در عملکرد داشته باشیم.

 

به طور نمونه اگر سازمان شما از تقسیم های مختلفی ساختن شده باشد، با استفاده ار مرکز تماس برای هربخش به چهره جدا می‌توانید تماس های دریافتی را درون رسته پیمان دیتا و به ترتیب به کارشناسان مربوطه وصل کنید.

 

مزایای راه اندازی Call Center

زمانی که شخصی به عنوان مشتری با سازمان شما تماس می‌گیرد، نخستین انتظاری که از پذیرش شما دارد این است که در کمترین سررسید بهترین حمایت را گرفتن کند. بنابراین کیفیت پاسخگویی شما بستگی به روش مدیریت تماس های سازمانتان دارد.

 

 

 

تماس تلفنی

 

 

 

در عقیده بگیرید شخص تماس گیرنده پس از پیوست به یک تلفن گویای برنامه ریزی شده، به یک رسته هوشمند هدایت شود و بهترین پذیرش را از کارشناسان شما در کمترین سررسید دریافت کند. فلذا مایه رضایت شخص تماس گیرنده از تماس می‌شود.

 

از طرفی اگر مشتری شما پس از تماس با خطوط اشغال و پاسخگویی بی کیفیت رو به رو شود موجب تفریق رضایت مندی مشتری و وانگهی تفریق بهره وری شرکت خواهد شد.

 

از دیگر مزایای راه اندازی Call Center می طاقت به..

 

قرار دریافت مشتریان در صف چشمداشت موزیکال، به طوری که مدت موعد انتظار را به صورت تقریبی آگاه شوند.

تقسیم بندی دقیق تماس های ورودی سازمان بین کارشناسان.

زیاد شدن تماس های ورودی و در نتیجه تسریع در عملکرد پاسخگویی

گرفتن گزارش کامل از چگونگی پاسخگویی کارشناسان به تماس های وروذی

یکپارچه سازی تماس ها با نرم افزار CRM

شناسایی داخلی های پر تماس و برنامه ریزی برای آن ها

هزینه تاسیس مرکز تماس

بعد از اینکه به صورت کامل با مرکز تماس یا Call Center آشنا شدید، باید برای تاسیس این سرورس بی نظیر در سازمان خویش از خرج راه اندازی مرکز تماس آگاه شوید و برآورد قیمت کنید.

 

اختلاف قیمت های تاسیس این سرویس کم و بیش زیاد است و این کشمکش قیمت در تاسیس مرکز تماس بی دلیل نیست چرا که هزینه راه اندازی آن وابستگی به نیاز سازمان شما دارد.یکی از دلایلی که در هزینه راه اندازی مرکز تماس دارد خاصیت های این سرویس است.

 

همانطور که می‌دانید سیستم های تلفنی متن باز ( Open Source ) قابلیت مهم هوشمند سازی را دارا می‌باشند و این قابلیت در تاسیس مرکز تماس روی این سیستم های تلفنی هم هستی دارد. بعد فلذا اگر نیازمند امکانات اکثریت برای این سرویس هستید، باید هزینه اکثریت را پرداخت نمایید.

 

 

 

راه اندازی مرکز تماس

 

 

 

به طور مثال در ساحل صف انتظار هوشمند و ریزبین احتیاج دارید مشتریان در پسین مکالمه در عقیده سنجی هم شرکت کنند و یا اینکه با اعلام کد تخصیص داده شده به هر مشتری که از قبل تعیین شده به کارشناس مربوطه وصل شوند.

 

یکی سایر از انگیزه ها اختلاف بها در تاسیس مرکز تماس ساز و برگ سخت افزاری و کیفیت قطعات است. برند هایی که از کیفیت بهتری نسبت به برند های میان‌رده برخوردار هستند در تعیین هزینه تاسیس مرکز تماس کارایی زیادی خواهند داشت. معمولا برای تعبيه تجهیزاتی با قیمت پسندیده تر می‌توانید از تحهیزات دست دوم و استوک کاربرد کنید.

 

از انگیزه ها دیگری که می‌توان در مورد هزینه تاسیس مرکز تماس اشاره کرد که شاید مهمترین علت هم باشد، بحث حمایت این سرویس است.

 

می‌دانیم که سیستم تلفنی نا استوار در یک سازمان ضربه زیادی را به سازمان تان وارد خواهد کرد چرا که بهترین راه ارتباطی مشتریان از راه تلفن خواهد بود.پس یک مرکز تماس با قابلیت پایداری همواره باید مورد پروا پیمان گیرد.این پایداری نیازمند پشتیبانی صحیح و مطمئن خواهد بود.

 

در نتیجه هزینه راه اندازی مرکز تماس برای سازمان به پشتیبانی این سرویس هم بستگی خواهد داشت.

 

راه اندازی مرکز تماس هوشمند

در باره امکانات بی نظیر مرکز تماس پیشتر مواردی را باهم بررسی کردیم.حال بررسی های اکثریت را در مورد یک مرکز تماس هوشمند خواهیم کرد.

 

بعد از طریق اندازی سیستم تلفنی VOIP در سازمان و به کارگیری امکانات قابل توجه این سیستم با کمی نزاکت برنامه نویسی می‌توان تقریبا  تمام نیاهای سازمان را برطرف کرد. مرکز تماس هم یکی از ماژول هایی است که با ادب برنامه نویسی می‌توان آن را هوشمند کرد.

 

هوشمند سازی مرکز تماس کارایی بسزایی در کیفیت خدمات حمایت به مشتریان دارد و معمولا پسندیده سازمان هایی است که شغل حمایت را انجام می‌دهند.

saqar بازدید : 49 چهارشنبه 20 اسفند 1399 نظرات (0)
شارژ بی سیم گوشی ها و تبلت ها پدیده تازه ای نیست، اما طراحی میزی که قادر به ذخیره کردن انرژی خورشیدی باشد و بتوان از آن برای شارژ بی سیم و همزمان چند وسیله استفاده کرد، تازگی دارد. 

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، شارژ بی سیم گوشی ها و تبلت ها پدیده تازه ای نیست، اما طراحی میزی که قادر به ذخیره کردن انرژی خورشیدی باشد و بتوان از آن برای شارژ بی سیم و همزمان چند وسیله استفاده کرد، تازگی دارد.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, شارژ بی سیم

 

 یک شرکت اسپانیایی به نام پروتون نیوانرژی میز خاصی به نام ای برد طراحی و عرضه کرده که مجهز به قابلیت شارژ بی سیم است. 

 

کاربران می توانند با قرار دادن گوشی ها و تبلت های خود بر روی این میز آنها را به طور همزمان شارژ کنند، بدون آنکه با این کار مشکلی به وجود آید. این میز قادر به ذخیره سازی انرژی دریافتی از خورشید و حتی انرژی مصنوعی انواع لامپ هاست.

 

میز مذکور دارای یک قاب و چارچوب فلزی و نیز یک صفحه شیشه ای در بالاست. شرکت سازنده می گوید با استفاده از این میز می توان حداکثر چهار وسیله را به طور همزمان شارژ کرد.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11030489.html

saqar بازدید : 65 چهارشنبه 20 اسفند 1399 نظرات (0)
شرکت فیس بوک متهم شده که لوگو کالیبرا (کیف پول دیجیتال) را از بانک اینترنتی ذخیره لوگو سرقت کرده است. این اتهام در شرایطی مطرح می شود که فیس بوک یک شرکت ثروتمند است و لوگو دزدی از سوی این شرکت هیچ نوع توجیهی ندارد.

به گزارش انتخاب، یک شرکت بانکداری آنلاین، فیس بوک را متهم کرده که لوگوی این شرکت را به عنوان لوگو کالیبرا مورد استفاده قرار داده است. ظاهرا لوگوی این شرکت شباهت های زیادی با کالیبرا دارد.

 

فیس بوک اوایل این هفته یک سکه دیجیتال جهانی به نام لیبرا را معرفی کرد که توسط یک سازمان بین المللی به نام انجمن لیبرا طراحی و اجرا شده است. استوارت ساپ، مدیر عامل فعلی این شرکت گفت که طرح هر دو لوگو به شکل یکسان مورد استفاده قرار گرفته است. او گزارش داد که او برای ماه ها روی لوگوی کنونی کار کرده است.

 

ساپ در این خصوص گفت: "این یک راه خنده دار برای ایجاد اعتماد در یک سیستم مالی جهانی جدید است. ما شش ماه کار سخت را برای طراحی این لوگو انجام دادیم و آن وقت فیس بوک بدون هیچ تلاشی از این لوگو استفاده کرده است."

https://www.beytoote.com/computer/technews/banews38696.html

saqar بازدید : 34 سه شنبه 19 اسفند 1399 نظرات (0)

در این تعلیم ما هدف داریم لغایت به روش نصب ماشین مجازی در محیط Vmware Workstation بپردازیم پس از نصب VMware Workstation 14  شما قطعا بیچارگی به نصب ماشین مجازی خواهید داشت در آموزش طریقه نصب ماشین مجازی در vmware workstation ما قصد داریم لغایت عملیات نصب را گام به گام همراه با نصب ماشین مجازی عکس و ویدیویی که در همین پست آپلود شده آموزش دهیم.

 

مقاله مرتبط

آموزش نصب VMware Workstation 14

 

آموزش شیوه نصب vCenter Server appliance 6.5 در VMware Workstation 14

 

 

 

 

 

 

 

پس از اجرای Vmware Worstation  گزینه Create a new virtual Machine را انتخاب کرده و به مرحله بعد میرویم.

 

طریقه نصب ماشین مجازی در vmware workstation

 

در پنجره پایین بر روی Next کلیک کنید.

 

طریقه نصب ماشین مجازی در vmware workstation

 

در پنجره زیر بر روی مشکل افزار باره عقیده که عموما پسینیان نسخه به طور قبل فرض برگزیدن می باشد  را برگزیدن و به مرحله بعد میرویم.

 

طریقه نصب ماشین مجازی در vmware workstation

 

 در مرحله زیر بر روی نحوه گزینش دیسک یا ISO فایل نصب سیستم عامل کلیک میکنیم

 

طریقه نصب ماشین مجازی در vmware workstation

 

در این مرحله نام ماشین و محل ذخیزه شدن آن در کامپیوتر شخصی را مشخص میکنیم

 

مطلب پیوسته  چطور کارت شبکه به ماشین مجازی اضافه کنیم

طریقه نصب ماشین مجازی در vmware workstation

 

در این مرحله پردازنده مورد نظر سیستم عامل را تعیین میکنیم

 

طریقه نصب ماشین مجازی در vmware workstation

 

در مرحله پس همانند عکس زیر مقدار حافظه RAM مورد نظر را مشخص میکنیم

 

طریقه نصب ماشین مجازی در vmware workstation

 

در این مرحله تنظیمات کارت شبکه که عموما حالت Nat می باشد را تماشا و بر روی Next کلیک میکنیم.

 

طریقه نصب ماشین مجازی در vmware workstation

 

در این مرحله گونه I/O را مشخص میکنیم کوشش کنید این قسمت را به حالت پیش فرض رها و بر روی Next کلیک میکنیم.

 

طریقه نصب ماشین مجازی در vmware workstation

 

نوع Disk را در این مرحله مشخص میکنیم (حالت پیش فرض پسندیده می باشد)

 

طریقه نصب ماشین مجازی در vmware workstation

 

در این مرحله روش ساخت فضای اندوخته شده سیستم عامل مشخص شده و بر روی Next کلیک میکنیم.

 

طریقه نصب ماشین مجازی در vmware workstation

 

مقدار فضای مورد احتیاج در دیسک را در اینجا مشاهده و بر روی Next کلیک میکنیم.

 

طریقه نصب ماشین مجازی در vmware workstation

 

نوع فایل دیسک را در این مرحله باید معرفی کنید و بر روی Next کلیک میکنیم.

 

طریقه نصب ماشین مجازی در vmware workstation

 

پس از اتمام عملیات نصب امکان مشاهده سیستم عامل نصب شده میسر می باشد.

 

طریقه نصب ماشین مجازی در vmware workstation

 

در صورتی که که این مقاله را ارزشمند میبینید خواهشمند است آنرا با ابزارهای اشتراکی در همین صفحه با دوستان خود به اشتراک بگذارید

saqar بازدید : 34 سه شنبه 19 اسفند 1399 نظرات (0)
بر اساس مصوبه جلسه۲۹۲ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، متخلفان خدمات کدهای دستوری از ۵ تا ۳۰ میلیارد تومان جریمه می‌شوند. 

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه ۲۹۲ خود دستورالعمل خدمات پیامک انبوه اضطراری و مقررات حاکم بر کد دستوری (USSD) را به تصویب رساند.

 

بر همین اساس، در ماده یک مصوبه دستورالعمل خدمات پیامک انبوه اضطراری آمده است که پیامک‌های انبوه اضطراری فقط در شرایط بحران یا شرایط اضطرار قابل ارسال هستند.

 

همچنین در ماده دوم این دستورالعمل این پیامک‌ها با تایید وزیر کشور و استاندار و فرماندار در سطح  ملی از طریق کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مدیریت بحران کشور مستقر در وزارت ارتباطات و در سطح استان و شهرستان از طریق کارگروه استانی ارتباطات به ارائه کنندگان خدمات ارتباطی ابلاغ می‌شود.

 

در ماده دیگر این دستورالعمل آمده، اطلاع‌رسانی و محتوای پیامکی موارد مرتبط با اضطرار، باتایید مراجع ذی‌صلاح تعیین شده توسط شورای عالی امنیت ملی انجام می‌شود و این موارد از طریق سازمان تنظیم مقررات به ارائه‌کنندگان خدمات ارتباطی ابلاغ می‌شود.

 

در ماده دیگر این مصوبه تاکید شده است که پیامک اضطراری باید جنبه فوری داشته و متن پیامک تا حد ممکن مختصر و در برگیرنده اطلاعات ضروری باشد.

 

بر اساس همین گزارش، در مصوبه شماره ۴ مربوط به مقررات حاکم بر ارائه خدمات کد دستوری (USSD) جلسه ۲۹۲ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نیز مصوب شده که ارائه خدمات مبتنی بر کد دستوری به خدمات‌دهندگان، فقط برای استعلام، اطلاع‌رسانی و تراکنش‌های مالی که منع قانونی ندارند باید استفاده شود و ارائه خدمات اختصاصی دارندگان پروانه به مشترکین خود از طریق کد دستوری نیز بلامانع است.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11037020.html

saqar بازدید : 66 سه شنبه 19 اسفند 1399 نظرات (0)
یک برنامه‌نویس امریکایی نوعی فناوری هوش مصنوعی را ابداع کرده که با استفاده از آن، تصاویر مستهجن را با دقت ۹۵ درصد تشخیص داده و اقدام به فیلتر کردن آنها می‌کند.

به گزارش تسنیم، یک برنامه‌نویس امریکایی نوعی فناوری هوش مصنوعی را ابداع کرده که با استفاده از آن، تصاویر مستهجن را با دقت 95 درصد تشخیص داده و اقدام به فیلتر کردن آنها می‌کند.

 

این برنامه‌نویس امریکایی «کالسی برایسلر» نام دارد و با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند محتوای مستهجن را بلوکه کند!

 

او پیش از این به طور مرتب، پیامهایی را در توئتر دریافت می‌کرد که حاوی تصاویر مستهجن بود، وقتی به ناتوانی برنامه‌هایی مانند توئیتر برای فیلتر محتوای مستهجن پی‌برد خود اقدام به طراحی این هوش مصنوعی کرد.

https://www.beytoote.com/computer/technews/banews47222.html

saqar بازدید : 32 دوشنبه 18 اسفند 1399 نظرات (0)

امروزه راه اندازی VoIP server بسیار گسترش یافته است، زیرا این تکنولوژی امکان برقراری تماس اینترنتی را فراهم کرده است. برخلاف گذشته که ارتباطات فقط از طریق تلفن­های مخابرات امکان پذیر بود امروزه نوعی از ارتباطات به نام تماس تحت شبکه گسترش یافته است. سرویس VoIP که مخفف Voice over internet Protocol است نوعی تماس تحت شبکه است که امکان برقراری تماس صوتی و ویدیویی از طریق اینترنت را فراهم می­ کند. این سرویس نوع جدیدی از ارتباطات را فراهم کرده که امکان برقراری راه اندازی ویپ با سانترال تماس تا فواصل دور و در نقاط مختلف جهان را فراهم می­ کند. در این مقاله قصد داریم نحوه کار و مزایای سرویس VoIP و هر آنچه لازم است راجع به آن بدانید را بررسی کنیم.

 

راه اندازی VoIP server

سرویس ویپ امکان برقراری تماس نامحدود را فراهم می­کند.

ویپ نوعی سرویس تلفنی است که از طریق آن مکالمات تلفنی با اتصال به اینترنت انجام می­ شوند. امروزه اکثر شرکت­ها اقدام به راه اندازی VoIP server می­ کنند تا ارتباطات خود را تسهیل کنند. سرویس ویپ صدای انسان را به یک سیگنال دیجیتال تبدیل می ­کند و از طریق فشرده سازی صدا آن را از طریق اینترنت به مقصد ارسال می­کند. به این طریق سرویس ویپ امکان برقراری تماس اینترنتی بین تمام کاربران خود را فراهم می­ کند.

 

بسیاری از افراد سرویس ویپ را برای صرفه جویی در هزینه­ ها انتخاب می­کنند زیرا از طریق این سیستم دیگر نیازی به استفاده از خدمات تلفنی مخابرات نیست و هرگونه تماس در داخل شبکه و به واسطه اینترنت انجام می شود. برای استفاده از سرویس ویپ فقط کافی است به اینترنت دسترسی داشته باشید و دیگر نیازی به سیم کشی تلفن جداگانه ندارید. از طریق این سرویس به راحتی می­ توانید در هرجایی اقدام به برقراری تماس اینترنتی کنید.

 

این سرویس بخصوص برای کارکنان و کارمندان بسیار کاربرد دارد. زیرا آن­ها می ­توانند از طریق این سیستم حتی در خانه خود بصورت دورکاری با محل کار خود در ارتباط باشند. برقراری تماس از طریق ویپ بسیار ساده است. فقط کافی است از طریق IP داخل شبکه تماس خود را برقرار کنید. تماس­هایی که از طریق این سرویس انجام می ­شوند دارای کیفیت بالایی هستند.

 

راه اندازی VoIP server

سرویس VoIP قابلیت­های بیشتری نسبت به تلفن محلی دارد.

 

سیستم تلفنی VoIP چگونه کار می­ کند؟

بسیاری از افراد نمی ­دانند راه اندازی VoIP server چه کاربردی دارد و این سیستم چگونه کار می ­کند. پاسخ این سوال ساده است. سیستم ویپ امکان برقراری تماس از طریق اتصال به اینترنت بدون نیاز به تلفن ثابت یا شبکه تلفن همراه را فراهم می­ کند. این سیستم از طریق تبدیل سیگنال­های صوتی به داده­های دیجیتالی امکان برقراری ارتباط اینترنتی را فراهم می ­کند. برای استفاده از سرویس ویپ فقط کافی است به اینترنت پرسرعت متصل شوید و با خیال راحت اقدام به برقراری تماس اینترنتی کنید.

 

 

راه اندازی VoIP server نیاز به یک تلفن و یک سرور SIP دارد که می ­توانید آن­ها را از مراکز ارائه دهنده خدمات ویپ تهیه کنید. سرویس ویپ در بسیاری موارد می­تواند حتی بهتر از تلفن­ های ثابت عمل کند زیرا این سیستم ویژگی­ های کاربردی بیشتری نسبت به خدمات تلفنی محلی ارائه می­ دهد.

 

از آنجایی که تماس­ها در این سیستم بصورت اینترنتی برقرار می­ شود داده­ های شما در یک فضای امن ذخیره می­شوند. این قابلیت سرویس ویپ به شما امکان می­ دهد سیستم ویپ خود را مدیریت کنید. از طریق این سیستم همچنین می­ توانید به راحتی مخاطبان و تماس­ های خود را تنظیم کنید.

 

 

راه اندازی VoIP server

برای صرفه جویی در هزینه ­ها می­توانید از سرویس ویپ برای برقراری تماس استفاده کنید.

راه اندازی VoIP server چه کاربردی برای مشاغل دارد؟

سرویس ویپ یک راه حل ایده آل برای ارائه خدمات تلفنی است که کارمندان مشاغل می­ توانند از آن بهره ببرند. این سیستم نسبت به خدمات تلفنی مخابرات انعطاف پذیری بیشتری دارد و علاوه بر این مقرون به صرفه است و با هزینه کمی انجام می­ شود. راه اندازی VoIP server برای مشاغل امکان میزبانی تلفنی را فراهم می­ کند. این سیستم از طریق اتصال به دستگاه­های هوشمند امکان میزبانی تلفنی را برای تجارت شما فراهم می­ کند. بهره مندی از این فناوری کار سختی نیست فقط کافی است تجهیزات لازم برای راه اندازی این سیستم را تهیه کنید و مراحل نصب آن را طی کنید.

 

 

سیستم ویپ به سرپرستان امکان می­ دهد ارتباط خود را با کارمندان از طریق یک رابط آنلاین مدیریت کنند. از طریق این سرویس کارمندان با تلفن خود شروع به شماره گیری می­ کنند. تلفن از طریق سوئیچ شبکه محلی به سیستم ویپ امکان برقراری تماس اینترنتی را فراهم می­ کند. در حین برقراری ارتباط در صورتی که شبکه از سیگنال صوتی دیجیتال پشتیبانی کند کیفیت صدا به وضوح قابل ارتقا خواهد بود. مشاغل مختلف به همین سادگی می ­توانند برای ارائه خدمات تلفنی از سیستم ویپ استفاده کنند. این سیستم علاوه بر ویژگی­ها و قابلیت­های منحصر به فردی که دارد می­ تواند در کاهش هزینه­ ها به کسب و کارها کمک کند.

 

 

هرسوالی که داری در انجمن مطرح کن

راه اندازی VoIP server

از طریق سرویس ویپ می­توانید کنفرانس ویدیویی برگزار کنید.

مزایای راه اندازی VoIP server :

صرفه جویی در هزینه­ ها : راه اندازی VoIP server باعث صرفه جویی در هزینه­ های شما می­ شود زیرا برقراری تماس از طریق این سیستم قیمت پایینی دارد و مقرون به صرفه است.

برقراری تماس­ های نامحدود : برای برقراری تماس با سرویس ویپ هیچ محدویتی وجود ندارد. شما می­ توانید هر تعداد تماس که بخواهید داشته باشید و از طریق این سیستم با افراد در هر نقطه جهان ارتباط برقرار کنید.

امکان ارسال فکس آنلاین : این سیستم امکان ارسال و دریافت فکس بدون محدویت را فراهم می­ کند. ارسال و دریافت فکس از طریق سیستم ویپ مانند ایمیل بسیار ساده و آسان است.

قابلیت صف تماس : این قابلیت برای شرکت­ها و مراکز تجاری بسیاری سودمند است. صف تماس به مشتریان شما امکان می­دهد هنگام مشغول بودن خط تماس در صف منتظر پاسخگویی شما بمانند. از طریق این ویژگی مشاغل می ­توانند مشتریان خود را حفظ کنند و خدمات تلفنی خود را به آن­ها ارائه دهند.

برقراری تماس با کیفیت صدای HD : راه اندازی VoIP server برای مخاطبان امکان برقراری تماس صوتی با کیفیت صدای بالا را فراهم می­ کند. کدک ­ها در این سیستم برای از بین بردن نویزهای آزاردهنده طراحی شده­اند. این کدک­ها می ­توانند وضوح صدا را افزایش دهند و باعث افزایش کیفیت مکالمات شما شوند.

امکان داشتن خطوط کنفرانس : بسیاری از شرکت­های تجاری برای کنفرانس­های تلفنی خود نیاز به خطوط کنفرانس دارند و سیستم ویپ می ­تواند این امکان را برای شرکت­ها فراهم کند. این قابلیت بخصوص برای زمانی که با بیش از چند شرکت کنفرانس تلفنی دارید بسیار سودمند است. از طریق سرویس ویپ همچنین شرکت­ها می ­توانند کنفرانس ویدیویی برگزار کنند.

امکان ارسال پست صوتی به ایمیل : راه اندازی VoIP server امکان ارسال و دریافت پیام­های صوتی را فراهم می­ کند. از طریق این سرویس به راحتی می­ توانید پیام­های صوتی را در صندوق ورودی ایمیل خود دریافت کنید و به آن­ها پاسخ دهید.

بروزرسانی تماس­ها و مخاطبان : از طریق سیستم ویپ می­ توانید تماس و چت آنلاین برقرار کنید. این سیستم به شما امکان می­ دهد با بررسی زمان آنلاین بودن کاربران بطور آنلاین با آن­ها در تماس باشید.

امکان همکاری و ارتباط تیمی : کارکنان و کارمندان یک شرکت می­ توانند با استفاده از سیستم ویپ چت گروهی داشته باشند. به اشتراک گذاشتن فعالیت­ها و پروژه­ ها در این سیستم برای کارمندان امکان همکاری گروهی را فراهم می ­کند. این قابلیت باعث انجام سریعتر کارها می­ شود.

امکان ارسال پیام کوتاه : راه اندازی VoIP server به شما امکان می­ دهد برای مشتریان خود پیام­ های متنی ارسال کنید. این قابلیت بخصوص برای یادآوری ملاقات ­ها برای شرکت­ ها بسیار سودمند است.

راه اندازی VoIP server

برای استفاده از سرویس ویپ، به اینترنت پرسرعت نیاز دارید.

 

دوره آموزش سانترال پاناسونیک و ایزابل (سیپ سرور)

تجهیزات و الزامات مورد نیاز برای راه اندازی VoIP server :

اگر شما نیز به فکر راه اندازی سیستم ویپ برای تجارت خود هستید لازم است برخی الزامات را بدانید. برای آماده کردن این سیستم به برخی تجهیزات نیاز دارید که در ادامه آن­ها را بررسی خواهیم کرد.

 

 

پهنای باند شبکه :

اولین قدم برای راه اندازی سیستم ویپ اتصال به اینترنت پرسرعت است. DSL می­ تواند اینترنت مورد نیاز شما را تامین کند. بطور معمول پهنای باند استاندارد برای سیستم ویپ برای هر دستگاه ۱۰۰ کیلوبایت بر ثانیه است. البته بسته به نوع داده و امکاناتی که استفاده می­ کنید ممکن است به پهنای باند بیشتری نیاز داشته باشید.

 

 

تلفن ها و دستگاه­ ها راه اندازی VoIP server :

یکی دیگر از فاکتورهای اساسی برای راه اندازی VoIP server در اختیار داشتن دستگاه­ های هوشمند است. برای دسترسی به استفاده از سیستم ویپ باید تلفن یا آداپتور تلفن آنالوگ در اختیار داشته باشید تا بتوانید از امکانات این سرویس استفاده کنید.

 

انتخاب سیستم VoIP :

وقتی تمام تجهیزات را آماده کردید حالا نوبت انتخاب یک سرویس ویپ مناسب است. برای تهیه این سیستم باید به مراکز ارائه خدمات ویپ مراجعه کنید و بهترین سیستم را تهیه کنید. برای تهیه این سیستم باید دقت کنید سرویسی تهیه کنید که دارای سرعت ، امنیت و اتصال بالایی باشد و کارایی قابل قبولی داشته باشد. برای تهیه سرویس ویپ لازم است فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید:

 

هزینه­ های اولیه و ماهانه

اطمینان از کارکرد مناسب سرویس

در دسترس بودن و کیفیت بالای خدمات

اعتبار شرکت ارائه دهنده خدمات ویپ

سهولت استفاده از محصولات و خدمات شرکت

 

جمع بندی :

یکی از مزایای قابل توجه سیستم ویپ سهولت عملکرد و راه اندازی آسان آن است. راه اندازیVoIP server اغلب کم هزینه است و نصب آن نیاز به تهیه خطوط تلفن جداگانه ندارد. برای راه اندازی این سیستم کافی است روی خطوط اصلی خود برخی امکانات را اضافه کنید تا بتوانید به تماس تحت شبکه دسترسی پیدا کنید. برای اتصال به این شبکه کافی است یک IP داشته باشید و همیشه در دسترس باشید. از این طریق می ­توانید بدون محدودیت تماس­های صوتی و ویدیویی اینترنتی با سراسر دنیا برقرار کنید.

saqar بازدید : 39 دوشنبه 18 اسفند 1399 نظرات (0)
طبق گزارشی جدید نوکیا قصد دارد در سال جاری میلادی چند موبایل جدید از جمله دو دستگاه ۵G به بازار عرضه کند. 

به گزارش مهر به نقل از گیزموچاینا، گزارشی جدید نشان می‌دهد احتمالاً نوکیا در نیمه نخست ۲۰۲۱ میلادی از چند موبایل جدید رونمایی می‌کند.

 

طبق این گزارش نوکیا ۱.۴ نخستین موبایلی است که در ۲۰۲۱ میلادی از سوی این برند عرضه می‌شود. پس از آن نوکیا ۶.۳/‏۶.۴‬و سپس نوکیا ۷.۳/‏۷.۴‬ عرضه خواهد شد که هر دو موبایل‌های مجهز به فناوری ۵G هستند.

 

نوکیا ۱.۴ احتمالاً در فوریه ۲۰۲۱ میلادی رونمایی شود. این دستگاه دوربینی قدرتمند، باتری بزرگ‌تر و حافظه RAM قدرتمندتر از نسخه قبلی خود یعنی نوکیا ۱.۳ دارد. همچنین این موبایل مجهز به حسگر اثر انگشت خواهد بود.

 

موبایل بعدی سری نوکیا ۶.۳/‏۶.۴‬ است که مجهز به فناوری نسل پنجم اینترنت همراه خواهد بود و احتمالاً در ماه مارس یا اوایل می ۲۰۲۱ میلادی عرضه خواهد شد. این دستگاه مجهز به تراشه اسنپ دراگون ۴۸۰ خواهد بود، حال آنکه نوکیا ۷.۳ با فناوری ۵G از اسنپ دراگون ۶۹۰ بهره می‌برد.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11069284.html

saqar بازدید : 35 دوشنبه 18 اسفند 1399 نظرات (0)
شرکت لنوو از عرضه پنج لپ تاپ جدید از سری یوگا خبر داده که مجهز به پردازنده‌های جدید اینتل و پردازنده‌های تازه سری ۴۰۰۰ رایزن شرکت ای ام دی است. 

به گزارش مهر به نقل از تایمز آو ایندیا، لنوو هنوز در مورد جزئیات فنی این لپ تاپ‌های تازه خبری منتشر نکرده است. اما مدل‌های لپ تاپ‌های جدید عبارتند از یوگا اسلیم ۷ آی با نمایشگر ۱۳ اینچی، اسلیم ۷ آی پرو با نمایشگر ۱۴ اینچی، یوگا ۷ آی قابل تبدیل به تبلت در دو مدل ۱۴ و ۱۵.۶ اینچی، یوگا اسلیم ۷ پرو و یوگا ۶.

 

قیمت دو مدل اول این لپ تاپ ها به ترتیب ۹۹۹ و ۸۹۹ یورو بوده و قیمت نسخه‌های ۱۴ و ۱۵.۶ اینچی مدل سوم به ترتیب ۹۹۹ و ۱۰۹۹ یورو است. در نهایت یوگا اسلیم ۷ پرو و یوگا ۶ هم ۷۹۹ و ۸۹۹ یورو قیمت دارند.

 https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11059504.html

saqar بازدید : 32 یکشنبه 17 اسفند 1399 نظرات (0)

سوئیچ های مجازی VMware vSphere - تقسیم اول

ستوده طوفانیان - دوشنبه، ۵ تیر، ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۰

هر پیوستگی درونی و بیگانه به یک سرور میزبان از تو یک سوئیچ مجازی می‌گذرد. سوئیچ مجازی، یک سوئیچ نرم‌افزاری لایه ۲ است که با پیوستگی به هسته مجازی‌سازی امکان به کارگیری کارت های شبکه فیزیکی میزبان را فراهم کرده و اتصال خویش را به کابل های متصل به سوئیچ های شبکه فیزیکی و سپس به شبکه هایی بزرگتر پایدار می کند. امکان سوئیچ مجازی vswitch پیوست چندین کارت شبکه فیزیکی به شبکه یک سوئیچ مجازی برای استفاده از قابلیت دسته بار (load-balancing) وجود دارد. وانگهی امکان تعویض کارت شبکه جدید در موعد بروز قطعی شبکه امکان پذیر است. vSphere ESX/ESXi استاندارد ۸۰۲.۳ad را کاملا حمایت می کند.

 

 

 

 

انواع سوئیچ های مجازی 

 

 

سوئیچ مجازی (vSwitch)

یک سوئیچ مجازی، نرم‌افزاری است که بدست میزبان ESX و ESXi برای برقراری بستگی شبکه ماشین های مجازی کاربرد می شود. این دستگاه های نرم‌افزاری با استفاده از کارت های شبکه فیزیکی و یا uplinkها به سوئیچ های فیزیکی متصل می شوند. مدیریت این سوئیچ ها به دو چهره شدنی است:

 

استفاده از نرم‌افزار vCenter Server 

برقراری پیوستگی مستقیم با نرم‌افزار vSphere Client

 

 

سوئیچ توزیع شده مجازی (Distributed vSwitch)

نحوه عملکرد این سوئیچ امثال سوئیچ های مجازی است ولی با این تفاوت که پهنه پوشش این سوئیچ ها به ببش از یک میزبان ESX/ESXi  می رسد. سوئیچ های پخش شده قابلیت های پیشرفته تری را ارائه می دهند و مدیریت آنها تنها با استفاده از نرم‌افزار vCenter Server امکان پذیر است.

 

 

 

VSWITCH

سوییچ مجازی

VMWARE VSPHERE 5

آموزش مجازی سازی

مطالب مرتبط

Software-Defined Networking with NSX

مزایای VMware NSX

۱۶ اردیبهشت، ۱۳۹۷

پس از تجربه موفق مجازی سازی سرور یا پردازش الان مجازی سازی شبکه به چهره گسترده در حال پذیرش است. مجازی سازی شبکه توانسته است سوییچینگ، مسیریابی و امنیت را متقارن و همزمان با نیازهای ماشین های مجازی در دیتاسنترهای مختلف تامین کند. در این مطلب مزایای…

NSX Components

مروری بر معماری NSX

۲ اردیبهشت، ۱۳۹۷

در مطلب پیش به طور مختصر ضرورت به کارگیری مجازی‌سازی شبکه و مثال آن یعنی تدبیر NSX را برای شما ذکر کردم و در این مطلب هدف دارم معماری این راهکار و اجزای ساختن دهنده آن را بیشتر کالبدشناسی کنم. راهکار NSX از اجزای مجزایی ساختن شده است ولی کل آنها با…

saqar بازدید : 36 یکشنبه 17 اسفند 1399 نظرات (0)
توئیتر ویژگی جدیدی را برای مقابله با قلدری سایبری و آزار آزمایش می کند و به کاربران فرصت می دهد تا قبل از انتشار پاسخ های اهانت آمیز به یک توئیت، آن را دوباره بررسی کنند.

به گزارش مهر به نقل از انگجت، توئیتر مشغول آزمایش ویژگی جدید است تا با قلدری سایبری و آزار در این پلتفرم مقابله کند.

 

در همین راستا این شرکت طی یک طرح آزمایشی، قبل از پاسخ به توئیت و ارسال یک پیام اهانت آمیز از کاربران می خواهد تا درباره آن دوباره فکر کنند.

 

در بیانیه توئیتر آمده است: ما برای اینکه به کاربران اجازه دهیم دوباره درباره پاسخ شان به یک توئیت دوباره فکر کنند، طرحی را به طور محدود در دستگاه های iOS آزمایش می کنیم. طی این طرح اگر پاسخ کاربران حاوی مطالبی آزار دهنده باشد، به آنها فرصت داده می شود تا قبل از انتشار، آن را بررسی کنند.

 

این ویژگی مشابه قابلیت «ضدقلدری» است که سال گذشته اینستاگرام ارائه کرد. این اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس با استفاده از هوش مصنوعی متن های اهانت آمیز را ردیابی می کند و از کاربران می خواهد قبل از ارسال کامنت، دوباره فکر کنند.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11052704.html

saqar بازدید : 34 یکشنبه 17 اسفند 1399 نظرات (0)
محققان از تولید دوربینی خبر داده اند که سریع‌ترین دوربین جهان محسوب شده و با سرعت ۷۰ تریلیون فریم در ثانیه قادر به عکاسی است. 

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، بهترین دوربین‌های تلفن همراه جهان می‌توانند با سرعت زیر هزار فریم در ثانیه عکس بگیرند، اما این رقم در مورد دوربین‌های حرفه‌ای تجاری به چند هزار فریم در ثانیه ارتقا می‌یابد. سریع‌ترین دوربین جهان با سرعت عکاسی ۷۰ تریلیون فریم در ثانیه قادر به عکاسی از امواج نور نیز خواهد بود.

 

دوربین یادشده که در دانشگاه کل تک ساخته شده، CUSP نام گرفته و برای عکاسی از پالس های کوتاه اشعه لیزر استفاده می‌کند که مدت زمان تابش هر یک از آنها تنها یک فمتوثانیه است. هر فمتو برابر با ۱۰ به توان منفی ۱۵ یا ۰٫۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱ ثانیه است.

 

سیستم اپتیکی این دوربین پالس های یادشده را به تابش‌های نوری کوچک‌تری تقسیم می‌کند و هر یک از آنها با اتصال به حسگرهایی خاص در این دوربین تصویر نهایی را تولید می‌کنند. سریع‌ترین دوربین جهان تا قبل از تولید این دوربین قادر به ثبت ۱۰ تریلیون فریم در ثانیه بود.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11052601.html

saqar بازدید : 35 شنبه 16 اسفند 1399 نظرات (0)

راه اندازی یک ویترین آن‌لاین، با هزینه‌ای پسندیده و ارزان

دلیل تفاوت در بها های طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی چیست؟

درکنار کل نکات مثبتی که برای طراحی سایت با وردپرس هستی دارد، ایرادات جدی به این قالب های حاضر هستی دراد که نمی‌توان بی‌تفاوت از کنار آن گذشت.قبل از نگریستن فهرست بها طراحی سایت، پشنهاد می‌کنم تعرفه سایت وردپرس برای به کارگیری قالب های آماده وردپرسی به چند نکته توجه کنید.قیمت ارزان و راه اندازی در چند دقیقه از نکات آشکار وردپرس از نگاه کاربران است.اما اگر بخواهیم از حیث گوکل به قالب‌های ودرپرسی نگاه کنیم دیدمان احتمالاً کمی عوض شود.مثلا گوگل ابزاری به اسم لایت هاوس دارد که به طبق شاخص هایی به صفحات سایت عددی بین 0-100 می‌دهد.اگر سایت دارید و می خواهید کیفیت سایت خویش را با شاخص های گوگل بسنجید حتما یک بار آن را امتحان کنید.

saqar بازدید : 34 شنبه 16 اسفند 1399 نظرات (0)
تصویر گوشی هوآوی P۳۰ Pro قبل از رونمایی رسمی منتشر شد. 

به گزارش خبرآنلاین، قرار است سه‌شنبه در پاریس در مراسمی رسمی از جدیدترین گوشی هوآوی رونمایی شود اما ایوان بلس، لودهنده معروف تصویری از آن را به اشتراک گذاشته و می‌گوید تصویر رسمی از سایت خود هوآوی گرفته‌شده است. 

 

گفته می‌شود این گوشی به ۴ دوربین ازجمله لنز ۴۰ مگاپیکسلی مجهز است و زوم هیبریدی ۱۰ ایکس دارد و قابلیت دوآل ویو روی ویدئو نصب شده است.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11023427.html

saqar بازدید : 33 شنبه 16 اسفند 1399 نظرات (0)
تصویر گوشی هوآوی P۳۰ Pro قبل از رونمایی رسمی منتشر شد. 

به گزارش خبرآنلاین، قرار است سه‌شنبه در پاریس در مراسمی رسمی از جدیدترین گوشی هوآوی رونمایی شود اما ایوان بلس، لودهنده معروف تصویری از آن را به اشتراک گذاشته و می‌گوید تصویر رسمی از سایت خود هوآوی گرفته‌شده است. 

 

گفته می‌شود این گوشی به ۴ دوربین ازجمله لنز ۴۰ مگاپیکسلی مجهز است و زوم هیبریدی ۱۰ ایکس دارد و قابلیت دوآل ویو روی ویدئو نصب شده است.

 https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11023427.html

saqar بازدید : 37 پنجشنبه 14 اسفند 1399 نظرات (0)

تفکیک سبز خریدار پسمان ها کامپیوتر شما به بالاترین بها می باشد. پسمان ها قطعات کامپیوتری برپایی شده از مواد سمی همچون دی اکسین، کادمیوم، پلی کلروها، کروم، جیده و ایزوتوپ های رادیواکتیو می باشد. بسیاری از قطعات برپایی دهنده سخت اسباب رایانه را می تاب به وسیله بازیافت برای استفاده در تولیدات آینده به کار برد. می طاقت با استفاده بهینه از کیس فرسوده دوباره از قلع، آهن، سیلیکون، آلومینیوم و سایر ضایعات پلاستیک که اکثرا در وسایل الکترونیکی و کامپیوترها وجود دارد، مایه کاهش هزینه های تولید کامپیوترهای جدید می شوند. پسمان ها کامپیوتر بیشتر دربرگیرنده سرب، زر و مس و سایر مواد با ارزش بوده گه قابل احیا هستند.

 

 

 

یکی از طریق های بازیافت کامپیوتر، قال کاری با مس و الکترولیز می باشد. در این طریق قطعات رایانه مانند بردهای کامپیوتر و دیگر پسمان ها در بر گیرنده مس و طلا و نقره و پلاتین و پالادیومرا در کوره های قالکاری، به اتفاق با مس ذوب کرده تا قرص مسی یا شمش به دست بیاید. پس از آن قرص مس و شمش را تو دستگاه الکترولیز تصفیه کرده الی مس به شکل پودر مس در کف الکترولیت نشسته و فلزات گرانبها به صورت لجن آندی در آند بمانند. بعد متعلق به پودر مس را ذوب کرده الی دوباره در فرآیند قالکاری مورد استفاده قرار گیرد و لجن آندی را تیزاب کاری یا اسیدکاری می کنند تا نقره و طلا و پلاتین بازیافت شوند. این طریق جهت حجم های صنعتی به کار اسیر می شود و بیشتر در کارخانه های عظیم کاربرد می شود.

 

 

مراحل بازیافت ضایعات کامپوتر به روش قالکاری با مس و الکترولیز

✔ سوزاندن و تبدیل به خاکستر کردن پسمان ها کامپیوتر

 

✔ پیرولیز

 

✔ آسیاب کردن مواد به اتفاق با بالمیل

 

✔ قالکاری با مس

 

✔ جدا سازی مغناطیسی برای متمایز کردن آهن از سایر مواد

 

✔ الکترولیز شمش یا قرص مس

 

✔ جمع کردن لجن آندی از دستگاه الکترولیز

 

✔ تیزاب کاری مواد بر جای باقیمانده برای بازیابی پلاتین و طلا

 

✔ اسید کاری لجن آندی با اسید نیتریک برای بازیابی پالادیوم و نقره

 

مرکز خرید ضایعات کامپیوتری و قطعات کامپیوترهای اسقاطی در تهران

 

با ما تماس بگیرید

چرا کامپیوترهای قدیمی را بفروشیم؟

همان طور که در جریان هستید امروزه خرج خرید رایانه از پیشروی کردن دادن آن مختصر هزینه تر بوده و از این رو کسان ترجیح می دهند به جای بالارفتن کامپیوتر خود، رایانه اخیر خریداری کنند.

 

 

انواع پسمان ها الکترونیکی موجود در کامپیوتر

✔ باتری ها

 

✔ تجهیزات تکنولوژی اطلاعات

 

✔ وسایل ارتباط از طریق دور

 

✔ ساز و برگ سرگرم کننده

 

✔ انواع گوناگون پرینترها و لوازم آن از دسته کاتریج ها

 

✔ تجهیزاتی مشابه دیسک های فشرده

 

✔ مدارهای الکترونیکی پرینترها

 

 

 

مراحل اسقاط کامپیوترها

کامپیوترهای ناکارآمد یکی از منابع بازیافت فلزات با ارزش به حساب می آید. کامپیوترهای اسقاطی اکثرا در کمپانی ها و ادارات دولتی پیدا می شود و در صورتی که بتوان حجم زیادی از آن را در دسترس قرار داد، گزینه مناسبی جهت بازیافت فلزات با ارزش همچون تقره و زر می باشد.

 

مراحل کلی بازیافت کامپیوترهای ناکارآمد به شرح پایین می باشد:

✔ اسقاط کردن رایانه ها و جدا سازی بردها

در اولین مرحله بازیافت کامپیوترهای اسقاطی، باید کامپیوترها را باز کرده و تقسیم های مختلف آن مانند مادربرد، رم، سیم ها، پاور، کارت گرافیک و … از یکدیگر متمایز و تفکیک می شوند.

 

 

 

✔ جدا کردن قطعات حاوی فلزات گرانبها

در دومین مرحله بازیافت کامپیوترهای اسقاطی، باید بردها و قطعاتی که شامل فلزات با ارزش مانند نقره و طلا و سایر فلزات گروه پلاتین هستند از دیگر دسته ها و قطعات تفکیک نمود. این بردها و قطعات می توانند شامل سی پی یو، برد کارت گرافیک، مادربرد، رم ها و … باشند.

 

 

 

✔ متمایز کردن قطعات و بخش هایی که حائز فلزات و پلاستیک های گرانبها هستند.

در این مرحله می بایست قطعات و دسته هایی که از فلزات رنگینی همچون آلومنیوم و مس و حتی آهن و استیل هستند را از سایر تقدیر ها جدا نمود. همچنین تقدیر ها و قطعات پلاستیکی را جهت بازیافت پلاستیک بایستی از سایر تقدیر ها جداسازی نمود. به طور مثال هیت سینک های واقع در مادربرد از آلومینیوم یا مس تولید شده است و بعضی از قطعات کوچک موجود در رایانه ساخته شده از برنج می باشند. علاوه بر آن بدنه کامپیوتر و برخی از ابزارها جانبی و قطعات دیگر همانند کیبورد و ماوس از پلاستیک تشکیل شده است.

 

خریدار ضایعات کامپیوتر

 

✔ بازیافت فلزات با ارزش از قطعات و بردها

در خاتمه بایستی بردها و قطعات را با روش های رایج همانند قال کاری و تیزاب کاری و اسید کاری بازیافت ارائه کرد و فلزات گرانبهایی مثل پلادیوم، نقره و زر را متعلق به ها بازیافت کرد. به طور معمول در حجم صنعتی و جهت بازیافت مقدار بالایی از بردهای الکترونیکی از شیوه قالکاری استفاده می گردد و جهت بازیافت فلزات با ارزش از قطعاتی نظیر رم ها و سی پی یو ها و بخش هایی که روکش طلا دارند تیزاب کاری و اسید کاری هستند، کاربرد می شود.

 

 

خرید قطعات اسقاطی کامپیور

تفکیک سبز در زمینه خریدقطعات ناکارآمد رایانه تکاپو می کنند. در صورتی که برای فروش رایانه و پسمان ها خویش به پیگیری مناسب ترین بها هستید بهترین گزینه فروش لوازم خویش به جداسازی سبز می باشد. این مرکز خریدار ضایعات شما به بالاترین نرخ است. تفکیک سبز با خرید ضایعات خانگی و کمپانی ها با خرید پسمان ها بعید ریختنی و غیر قابل بهره‌گیری و بازیافت و تبدیل آن به مواد کاربردی و ارزشمند، کمک بسیاری به محیط زیست می کند.

 

خریدار ضایعات کامپیوتر

 

خریدار پسمان ها کیس

کیس ها حائز قطعاتی می باشند که از آنگونه اصلی ترین آن قاب کیس را می نا نام برد. قاب کیس از مواد گوناگونی تشکیل شده اند که این مواد برای بازیافت بسیار تاثیر گذار می باشند. برآیند اینکه چنانچه کیس های شما دیگر قابل بهره‌گیری نمی باشد می توانید آن را به فروش برسانید.

 

 

قیمت خرید رایانه اسقاطی

قیمت خرید پسمان ها رایانه با پروا به اینکه کامپیوترهای ناکارآمد دارای اجزای مختلف و با جنس های متنوع می باشد متفاوت خواهد بود، برآیند اینکه نمی طاقت قیمت ثابتی را قبل از رویت رایانه و اجزای آن برآورد نمود.جهت کسب اطلاعات در مورد تعرفه ها و قیمت کامپیوترهای اسقاطی خویش می توانید از طریق عدد های درج شده در سایت با تفکیک سبز تماس گرفته تا تقسیم خرید ما شما را راهبری کنند.

saqar بازدید : 40 پنجشنبه 14 اسفند 1399 نظرات (0)

چگونه فایرفاکس را مرورگر پیش فرض خود قرار دهید؟

در این مطلب به شما می آموزیم که چگونه موزیلا را به عنوان مرورگر پیش فرض قرار دهید اگر مرورگر را نصب می کنید و موزیلا فایرفاکس در همان ابتدا آنها را به عنوان مرورگر پیش فرض علامت گذاری نکردید، در صورت تمایل می توانید پس از نصب یا هر زمان دیگری چنین تنظیماتی را انجام دهید.

اگر در رایانه خود بیش از یک مرورگر وب نصب شده باشد ، هر لینکی که روی آن کلیک کنید به طور خودکار در مرورگر پیش فرض شما باز خواهد شد. این مقاله به شما نشان می دهد چگونه Firefox را به مرورگر پیش فرض خود تبدیل کنید.

 

1. روی دکمه منو Ξ کلیک کرده و Options را انتخاب کنید.

2. در صفحه General ، روی گزینه Make Default… کلیک کنید.

 

چگونه مرورگر پیش فرض را تغییر دهیم،تنظیم موزیلا به عنوان مرورگر پیش فرض

تغییر مرورگر پیش فرض

 

3. برنامه تنظیمات ویندوز با صفحه انتخاب برنامه های پیش فرض باز خواهد شد .

4. به پایین بروید و روی Web browser کلیک کنید .

 

چگونه مرورگر پیش فرض را تغییر دهیم،تنظیم موزیلا به عنوان مرورگر پیش فرض

انتخاب فایرفاکس به عنوان مرورگر پیش فرض

 

5. در محاوره ای که با لیستی از مرورگرهای موجود باز می شود ، روی Firefox کلیک کنید .

 

چگونه مرورگر پیش فرض را تغییر دهیم،تنظیم موزیلا به عنوان مرورگر پیش فرض

قرار دادن فایرفاکس به عنوان مرورگر پیش فرض

 

6. اکنون Firefox به عنوان مرورگر پیش فرض شما انتخاب شده است. برای ذخیره تغییرات، پنجره تنظیمات را ببندید.

 https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/make-firefox02-defaultbrowser.html

saqar بازدید : 42 پنجشنبه 14 اسفند 1399 نظرات (0)
می توانید به راحتی وضعیت آنلاین خود را در WhatsApp پنهان کنید تا از حریم شخصی خود محافظت کنید. 

تنظیم پیش فرض در واتس آپ به همه امکان می دهد وضعیت آنلاین شما را مشاهده کنند ، یا آخرین باری که در برنامه فعال بودید،که می تواند در تنظیمات تغییر کند. 

اگر مرتباً از WhatsApp استفاده می کنید ، احتمال دارد که آخرین وضعیت ورود را در کنار نام برخی از مخاطبین خود مشاهده کنید.

 

واتس آپ به کاربران خود اجازه می دهد آخرین باری که مخاطبین آنها بر روی سیستم عامل فعال بوده اند و همچنین اینکه آیا در حال حاضر از این برنامه استفاده می کنند ، مشاهده کنند.

 

 

 

آنلاین بودن در واتساپ, واتساپ آنلاین

چگونه آنلاین بودن در واتساپ را غیر فعال کنیم

 

در حالی که این ویژگی باعث می شود ارتباطات شفاف تر شود ، حریم شخصی مهم است.

اگر نمی خواهید مخاطبین واتس اپ از وضعیت آنلاین شما در برنامه پیام رسانی واتس اپ مطلع شوند، می توانید به راحتی از طریق تنظیمات برنامه وضعیت آنلاین خود را در WhatsApp پنهان کنید . در اینجا نحوه انجام آن آورده شده است. 

 

چگونه وضعیت آنلاین را در WhatsApp مخفی کنیم:

 

آنلاین بودن در واتساپ, واتساپ آنلاین

تشخیص انلاین بودن در واتس اپ

 

2. از منوی پایین صفحه "Settings" را انتخاب کنید.

 

آنلاین بودن در واتساپ, واتساپ آنلاین

چگونه آخرین بازدید واتساپ را ببینیم

 

 

3. در Settings، گزینه "Account" را انتخاب کنید.


https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/online-status2-whatsapp.html

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 230
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 72
  • بازدید ماه : 647
  • بازدید سال : 4,791
  • بازدید کلی : 16,216