loading...
akhbar tecnolozh4
saqar بازدید : 69 دوشنبه 05 اسفند 1398 نظرات (0)
نکاتی که باید در مورد ابزار و افزونه های سئو بدانید

هر چیزی که باعث کند شدن سایت می شود را حذف کنید

همانطور که می دانید، سرعت بارگذاری صفحه گرد از فاکتورهای ضروری در سئو است.

در گذشته بیشتر افراد ناچار بودند با سایت‌هایی که بارگذاری بسیار آهسته‌ای داشتند کناره بیایند. در آن ایام 5 دقیقه انتظار برای بارگذاری یک سایت خبری، چیز عجیبی نبود. این موضوع به هیچ عنوان تجربه نکویی نیست ولی هنوز هم در اغلب سایت‌ها به چشم می‌خورد.

صفحه‌ای که بارگذاری کندی دارد می تواند مانع از خرید محصولات بدست مشتریان شود. مطالعات و تحقیقات سپریدن شده اثر می‌دهد که یک ثانیه تاخیر در سررسید بارگذاری صفحه، می‌تواند به 7 درصد تفریق در نرخ تبدیل منجر شود.

اهمیت سرعت لود سایت در 

بگذارید بگوئیم در ذهن خریداران احتمالی، یک سایت کند مساوی است با یک سایت غیر قابل اعتماد. تمام.

سرعت سایت برای کاربران و گوگل بسیار مهم است. بر پای بست، یافته‌های سایت eConsultancy اگر مدت زمان بارگذاری سایت اغلب از 3 ثانیه باشد، تقریباً 40% کسان آن را ترک می‌کنند. 

ریزش بازدید کننگان به علت کندی سایت

از زمانی که کسب وکارها در مورد فرصت های موجود در افزایش شدامد طبیعی و در آمد حاصل از بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر مستحضر شدند، درخواست برای بالا بردن سایت افزایش یافت. در 9 آوریل سنه 2010، گوگل سرعت سایت را به عنوان یکی از فاکتورهای مهم در رتبه بندی در نظر گرفت.

 

این جستار بدین معنی است که اگر سرعت بارگذاری سایت شما ذیل است، برای به دست آوردن رتبه های بالاتر در موتورهای جستجوگر پیشه سخت و کاستی در قبل دارید حتی اگر محتوای شما با کیفیت باشد و طراحی سایت چیره دست داشته باشید.

 

بر پای بست، مطالعات داخلی گوگل، زمانی که صفحه ای به کندی بارگذاری می شود، بازدید کنندگان موعد بسیار کمی را در آن سایت سپری می کنند و کوشش می کنند خیلی زود سایت را ترک کنند. از جانب دیگر، صفحاتی که سرعت بارگذاری بالایی دارند، هزینه های عملیاتی را کاهش می دهند و می توانند تجربۀ کاربران را بهبود بخشند در حالیکه مزایای دیگری نیز به همراه خواهد داشت.

 

اهمیت سرعت بارگذاری وب سایت

 

از شر تمامی عناصر غیر ضروری که باعث کند شدن سایت شما شده است، خلاص شوید. اگر از کاربران وردپرس هستید، سعی کنید بعضی از افزونه های غیر ضروری که کاربرد نمی کنید را غیر فعال سازید. همچنین سایدبار خویش را مرتب کنید و تنها ابزارک های مورد بیچارگی و بایسته را در آن بگنجانید.

 

اگر همنشین داشتید، در مقاله‌ای با نام «راهنمای کامل سرعت سایت» در تارنگار نوین می‌توانید به طور کامل در ارتباط با سرعت سایت بخوانید و با 8 طریق افزایش سرعت سایت آشنا شوید.

 

به سایر سایت هایی که محتوای مرتبط دارند لینک دهید

لینک دادن به دیگر سایت ها برای رشد سایت بسیار بایسته است.

 

- برایان کلارک، مدیر Copyblogger Media

 

بیشتر کسان اندیشه می کنند که لینک دادن به محتوای معتبر و مرتبط می تواند بد باشد زیرا مایه می شود افراد از وب سایت بیرون شوند. ولی در راستی این طور نیست. "رَند فیشکین" بنیانگذار سایت Moz معتقد است:

 

لینک دادن به سایت های معتبر می تواند ترافیک قابل تعقیب زیادی وارد آن سایت ها کُند و همین امر مایه می شود سایت شما با ارزش تر و قابل پیمانه تر شود.

 

به وب سایت های معتبر لینک دهید

 

نمی توانید از دیگران چشمداشت داشته باشید به سایت شما لینک دهند در حالیکه خودتان از انجام اینکار پرهیز می کنید. به عنوان مثال اگر به دنبال به دست آوردن لینک های درونی از سایت های معتبر و قابل اعتماد هستید،  یکی از آسانترین روش ها برای سپریدن اینکار این است که تمایل خویش برای لینک دادن به چنین سایت هایی را پرتو دهید.

 

البته باید به خاطر داشته باشید که تنها به محتوایی لینک دهید که معتبر و ارزشمند است. در این چهره می توانید از مزایای این لینک ها برای سئو سایت خویش بهره مند شوید. مهم تر از کل این است که به افراد مختلف اطلاع دهید که به تارنما شان لینک کرده اید، به این ترتیب گمان کردن اینکه این کسان در به اشتراک گذاری درونمایه به شما کمک کنند بالا می رود.

 

برای انسان‌ها درونمایه تولید کنید، نه موتورهای جستجوگر

اخیراً متوجه شده ام که اغلب تارنگار نویسان و تولید کنندگان درونمایه فقط از شیوه های کهن سئو بهره‌گیری می کنند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، سررسید آن دریافتی است که راهبرد خود را تغییر دهید.

 

وبلاگ‌ داشتن یا نداشتن: پاسخی به یک مساله!حتما بخوانید: وبلاگ‌ داشتن یا نداشتن: پاسخی به یک مساله!

تفاوت سئو قدیم و سئوی جدید

 

بسیاری از کسان هنوز هم بر روی واژه ها کلیدی طولانی (Long Tail) سرمایه گذاری نمی کنند و ترجیح می دهند به دستکاری موتورهای جستجوگر بپردازند. این رویکرد کاملاً اشتباه است. به جای اینکه تمرکز خویش را بر روی موتورهای جستجو پیمان دهید، برای کاربران و افرادی محتوا فرآوری کنید که مطالب شما را با دقت می خوانند و می توانند از محصولات شما استفاده کنند. به یاد داشته باشید که عنکبوت های موتورهای جستجوگر تنها یک اسکریپت هستند و نمی توانند محصولات شما را بخرند.

 

مثلا سایت Copyblogger را در نظر بگیرید. این سایت همگی کوشش خود را برای خوشنود نگه داشتن مشتریان و خوانندگان خویش سپریدن داده است. جای شگفتی نیست که برایان کلارک یکی از موفق ترین کسان در بازاریابی  محتوا است. او با سعی های خویش توانسته است این سایت را به یک کمپانی بازاریابی دیجیتال چند میلیون دلاری تبدیل کند.

 

برای انسان ها درونمایه فرآوری کنید نه گوگل

 

این جستار زمانی رخ می دهد که بازاریابان به مشتریان شور و شور داشته باشند. خب حالا سوال اینجاست که نوشتن برای کاربران به چه معناست؟ پاسخ این سوال زیاد ساده است. زمانی که در حال نگارش محتوا هستید، فراموش کنید که گوگل وجود دارد. در برابر محتوایی برپایی کنید که به مشتریان کمک می کند. این گزینه به عنوان درونمایه سازی (SEO Copywriting) شناخته شده است. زمانی که تمرکز اصلی خود را بر روی کاربران پیمان می دهید، توانا خواهید بود محتوای سودمند و ارزشمندی بنویسید که برای موتورهای جستجو نیز زیاد با ارزش است.

 

سایت های معتبر را تشویق کنید به شما لینک دهند

لینک های داخلی هنوز هم برای رتبه بندی در مورتورهای جستجو زیاد مهم است.

 

عوامل مهم در رتبه بندی سایت در گوگل

 

زمانی که لینک های dofollow و nofollow را با هم ترکیب می کنید، پروفایلی از لینک های طبیعی خواهید داشت که باعث خوشنودی گوگل می شود. در این شرایط گوگل به شما اجرت خواهد داد. بازاریابی درونمایه به معنای برپایی یک محتوای با کیفیت است که کسان را ناچار می کند به شما لینک دهند. بیشتر افرادی که در این گویه موفق بوده اند بر روی منابعی متمرکزند که در تولید محتوای خوب و با کیفیت به آنها کمک می کند.

 

برای تولید محتوای با کیفیت دربایستن به کوشش های بسیاری است. زمانی که در حال برپایی محتوای مفید و لینک دادن به سایت های معتبر و قابل اعتماد هستید، متوجه خواهید شد که بیشتر کسان نیز به صورت طبیعی به شما لینک داده اند.

 

در نخست کار، تجزیه و تحلیلی از وب داشته باشید

بعد از اینکه اهداف سئوی خود را به طور روشن تعریف کردید، به نرم افزاری دربایستن دارید که بتواند موارد مهم را دنبال کند.

 

استفاده از ابزارهای تحلیل وب

 

ابزارهایی همچون گوگل آنالیتیکس، کنسول جستجوی گوگل (Google Search Console) و نرم افزارهای تجزیه و تحلیل خصوصی می تواند در پیگیری این موارد به شما کمک کند. ابزارهایی همچون CrazyEgg به شما  اثر می دهد بازدید کنندگان سایتتان بر روی چه مواردی کلیک می کنند و در چه شرایطی سایت شما را بدون بازدید خلاص کرده اند.

 

استفاده از افزار آنالیتیکس

 

قبل از اینکه بخواهید اولین بازدید کنندگان را به سایت خود جذب کنید باید از این ابزارهای تحلیلی به نفع خویش بهره‌گیری نمایید.

 

برای هر صفحه ای توضیحات متای منحصر به فرد و مرتبط بنویسید

یکی دیگر از نکات مهم در گستره سئو که اغلب کسان آن را نادیده می گیرند، ایجاد توضیحات متای خوب است. زمانی که موتور جستجویی همچون گوگل، سایت شما را در صفحه نتایج به کاربر نشان میدهد،متا دسکریپشن یا همان توضیحات متا اولین بخشی است که کسان آن را مشاهده می کنند.

 

ریچ اسنیپت چیست و چرا باید به آن اهمیت داد؟حتما بخوانید: ریچ اسنیپت چیست و چرا باید به آن اهمیت داد؟

تاثیر توضیحات متا بر سئو

 

به طور کلی باید در عقیده داشته باشید که گوگل محتوای تکراری را دوست ندارد. البته شدنی است برخی از اوقات بخواهید قسمتی از دسته یا پاراگراف سایر سایت ها را کپی کنید ولی منتشر کردن محتوای تکراری می تواند جریمه گوگل را به به اتفاق داشته باشد.

 

در همین راستا، توضیحات متای تکراری می تواند شما را به دردسر بیندازد. اگر بتوانید از این مورد امتناع کنید، قادر خواهید بود تجربه کاربری مفیدی فراهم کنید. شما نمی توانید توضیحات متای یکسان برای همگی صفحات خویش بنویسید. موضوعاتی که در سایت شما هستی دارد شدنی است کاملا با هم متفاوت باشند. اگر از کاربران وردپرس هستید، می توانید مشکل توضیحات متای تکراری را با نصب افزونه هایی همچون All-In-One-SEO Pack و Yoast حل کنید. بعد از نصب این افزونه ها، آن را فعال کنید. در ذیل صفحه، قسمت توضیحات متا و تگ عنوان را وارد نمایید.

 

نحوه نمایش توضیحات متای سئو

 

تنها از آدرس های با معنی و قابل خواستن کاربرد کنید

اگر کاربران نتوانند آدرس سایت شما را بخوانند یا درک کنند، موتورهای جستجو نیز ممکن است سردرگم شوند. در شکل زیر روش نمایش آدرس سایت ما را تماشا می کنید:

 

آدرس url بهینه بسازید

 

همانطور که تماشا می کنید این آدرس کمی طولانی است اما درک آن برای کاربر و موتورهای جستجو زیاد آسان است. به جز واژه ها و خط تیره، چیز دیگری در آن هستی ندارد. از به کار بردن آدرس هایی همچون آدرس ذیل برای صفحات خویش دوری کنید:

 

http://www.yoursite.com/12/1234

 

به خاطر داشته باشید که موتور جستجو پیرو کاربران است. برایان کلارک معتقد است ربات های گوگل امثال یک نوزاد هستند که باید به آن ها خوراک دیتا شود. حتی در این عصر از فناوری نیز؛ عنکبوت های موتور جستجو فقط یک برنامه هستند و نمی توانند همانند یک انسان رفتار کنند. بنابراین شما باید آنها را به راستی ارشاد کنید.

 

بیشتر کارآزمودگان معتقدند بهتر است تنها 2 تا 4 واژه در هر آدرسی هستی داشته باشد. اینکار باعث می شود آدرس صفحه یا سایت به راحتی در ذهن بماند و  تایپ آن در موتورهای جستجو آسان تر باشد.

 

شما می توانید از اینفوگرافیک ذیل برای بهینه سازی صفحات خویش کاربرد کنید:

 

بهینه سازی آدرس سایت

 

با سیگنال های اجتماعی حرکتی را ایجاد کنید

بله سیگنال های اجتماعی زیاد مهم هستند و باید بر روی آن تمرکز داشته باشید. اگرچه گوگل سیگنال های اجتماعی را به عنوان فاکتور رتبه بندی خویش قرار نداده است اما این موضوع تاثیر نکوداشتن بر روی رتبه بندی موتورهای جستجو دارد.

 

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

 

مطالعات موردی زیادی کارایی اشتراک ها، لایک ها، توییت ها و پین های اجتماعی بر روی رتبه بندی موتورهای جستجو را تایید کرده اند. به عنوان نمونه سایت MOZ برای کلمه کلیدی راهنمای سئو برای کسان مبتدی، پس از آنکه گاهنامه Smashing یکی از مقالات آنها را توییت کرد، رتبۀ نکوداشتن را در گوگل به دست آورد.

 

با تکنیک پست مهمان معکوس آشنا شوید!حتما بخوانید: با تکنیک پست مهمان وارونه آشنا شوید!

رابطه شبکه های اجتماعی بر سئو

 

اگر اخ دارید سیگنال های اجتماعی بیشتری کسب کنید، قوانین هنوز تغییر نکرده است. چکیده ای از نکات را در ادامه تماشا می کنید:

 

محتوای سودمند و قابل اشتراک برپایی کنید.

دکمه های اشتراک را به پست های خود اضافه کنید و آن را در دید کاربران پیمان دهید.

از کسان بخواهید محتوای شما را به اشتراک بگذارند.

برای به دست آوردن اشتراک گذاری های بیشتر، میزبان یک پیکار اجتماعی باشید.

در پُست های خویش به کسان کارایی گذار در رسانه های اجتماعی اشاره کرده و به ایشان لینک دهید. سپس به آنها اطلاع دهید که این شغل را انجام داده اید لغایت بتوانید از طرف آنها لینکی دریافت نمایید.

از واژه ها کلیدی صحیح در عکس ها خود استفاده کنید

تصاویر در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بسیار مهم هستند. گوگل بخشی را به طور کامل به نتایج تصاویر وابستگی دیتا است. این گزینه نشانه دهنده اهمیت تصاویر برای موتورهای جستجویی همچون گوگل است.

 

استفاده از واژه ها کلیدی ریزبین در تصاویر

 

زمانی که کاربران به تعقیب عکس ها خاصی می گردند، با چه چیزی جستجو می کنند؟ بله صحیح حدس زدید. کاربران با کلمات کلیدی جستجوهای خود را اتمام می دهند. به همین خاطر شما نیز باید از واژه ها کلیدی پسندیده برای عکس ها خویش استفاده کنید. البته این جستار به معنی انباشته کردن واژه ها کلیدی (keyword stuffing) در یک تصویر نیست.

 

نقش کلمه کلیدی عکس ها بر سئو

 

همیشه به خاطر داشته باشید که در سئو، مرتبط بودن زیاد مهم تر از خلاقیت یا هوش و ذکاوت است.

 

برای بهبود رتبه بندی خود، به طور همیشگی محتوای منحصر بفرد منتشر کنید

طبق پژوهش ها و تحقیقات اتمام شده توسط بنیاد-نهاد-سازمان بازاریابی محتوا، تولید محتوای منحصر به فرد و تعاملی چالشی برای بیشتر بازاریابان است. اینکه شما بازاریاب B2B یا B2C هیچ فرقی نمی کند، به اثناء تولید درونمایه باید منظم باشید.

 

10 ترفند مهم سئو که باید بدانید

 

این جستار مهم تر متعلق به است که فکر می کنید. فاکتور تازگی  احد از عوامل مهم در رتبه بندی سایت است. محتوای منحصر به فرد یکتا از فاکتورهایی است که بر روی نمره اخیر بودن محتوا تاثیر می گذارد. با فرآوری محتوای منحصر به فرد، منظم و همیشگی توانا خواهید نمره اخیر بودن درونمایه را بهینه سازی کنید.

 

نتیجه گیری

سن یک دامنه یا صفحه برای کامیابی شما حیاتی است. به همین خاطر، نام پهنه خویش را نباید به طور مکرر تغییر دهید. یک پهنه برای خود گزینش کنید و با همان پیشه خود را ادامه دهید مگر اینکه علت نکویی برای تغییر آن داشته باشید.

 

اگر پستی را در گذشته منتشر کرده اید که برای کاربران معاصر پسندیده و مرتبط نیست (به خصوص به خاطر تغییر در گوگل)، به جای نوشتن محتوای جدید کوشش کنید این پست را بازنویسی و به روز کنید. با استفاده از این طریق می توانید بک لینک ها، اشتراک های اجتماعی و دیگر معیارهای تعاملی موجود در سایت را به دست آورده و حفظ کنید.

 

در نهایت، کوشش کنید بر روی ایجاد محتوای با کیفیت در مورد عبارات کلیدی دم طویل تمرکز کنید. زمانی که در حال لینک بیلدینگ هستید، در مورد کیفیت این لینک ها اغلب اندیشه کنید. کمیت در چنین مواردی اهمیت زیادی ندارد. فراموش نکنید که صفحات سایت باید موبایل برادر باشد. اگر به ترفندها و نکاتی که در این نوشتار ذکر شد پروا کنید، توانا خواهید بود محتوای بهتری فرآوری کنید، شدامد طبیعی اکثریت به سمت سایت خود جذب نمایید، سرنخ های اکثریت به دست آورید و درآمد خود را افزایش دهید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 230
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 71
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 208
  • بازدید ماه : 783
  • بازدید سال : 4,927
  • بازدید کلی : 16,352